Chełm: "Pętla na szyi miasta i jego mieszkańców". Południowa obwodnica Chełma to błąd?

  • 21.02.2020, 13:29 (aktualizacja 21.02.2020, 14:04)
  • DSO
Chełm: "Pętla na szyi miasta i jego mieszkańców". Południowa obwodnica Chełma to błąd?
W styczniu br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Miasta, wicepremier Jacek Sasin, europoseł Beata Mazurek, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie Mirosław Czech oraz prezydent Chełma Jakub Banaszek Dyrektor zapowiedzieli budowę południowej obwodnicy Chełma. Zastrzeżenia, co do jej przebiegu mają mieszkańcy i członkowie Stowarzyszenia "Nasz Chełm".

Jak podkreślił dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Czech - według wstępnych analiz południowa obwodnica Chełma miałaby ok. 7,6 km długości. Szacunkowy koszt tej inwestycji to około 150 mln zł.

- Droga przebiegłaby w większości po gruntach stanowiących własność samorządu i Skarbu Państwa (…) Możemy już pod koniec tej kadencji samorządu wbijać łopatę i wejść w etap realizacji tego przedsięwzięcia – zapowiedział Mirosław Czech.

Podczas najbliższej Sesji Rady Miasta, zaplanowanej na wtorek 25 lutego, podczas posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, Komisji Porządku Publicznego i Inwentaryzacji Mienia Komunalnego, podniesiony będzie temat prezentacji założeń budowy obwodnicy południowej miasta Chełm, o którą zaapelował jeden z mieszkańców ulicy Pszennej.

Pętla na szyi miasta i jego mieszkańców. Czyli, dlaczego projekt budowy południowej obwodnicy Chełma jest kiepskim pomysłem

Zastrzeżenia, co do przebiegu obwodnicy przedstawiają członkowie Stowarzyszenia "Nasz Chełm". W szczegółowym opisie z przebiegu trasy planowanej inwestycji, który przedstawili na swojej stronie internetowej wskazują, że droga nie tylko będzie musiała powstać kosztem chełmskich lasów, to jeszcze przebiegać będzie przez ogródki działkowe, ujęcia wody pitnej, ścieżkę rowerową oraz przetnie trzy duże osiedla mieszkaniowe: Kościuszki, Bazylany i Małachowskiego.

Dokładnie rzecz biorąc południowa obwodnica miasta ma się zaczynać na ul. Podgórze i przebiegać m.in. przez ul. Metalową, Ogrodową, 15-go Sierpnia, 3 Maja, a na końcu połączyć się z ul. Hrubieszowską. Szacowany dzisiaj koszt budowy tej drogi o długości zaledwie 7,6 km ma sięgnąć kwoty 151 mln zł. Prezydent Jakub Banaszek zapowiedział już, że: „Na jednej z najbliższych sesji przedstawiona zostanie koncepcja, a miasto wprowadzi do budżetu zadanie i środki na rozpoczęcie prac. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w 2023 roku będzie mogła rozpocząć się budowa…”.

Wydaje się więc, że sprawa jest prosta. Kiedy jednak spróbujemy przyjrzeć się szczegółom, sprawa się komplikuje, a sama inwestycja – jeśli dojdzie do skutku – może stanowić poważne zagrożenie dla miasta i jego mieszkańców.

Jak przypomina Stowarzyszenie, pomysł budowy południowej obwodnicy Chełma nie jest nowy, bo został wpisany do planów zagospodarowania przestrzennego jeszcze w latach 80-tych ubiegłego wieku. 

Plan budowy obwodnicy butwiał w archiwach. Dlaczego? Zdecydowały względy ekologiczne. Chodziło przede wszystkim o ochronę ujęcia wody „Trubaków”, ale także o ochronę lasów wokół miasta, które tworzyły i nadal tworzą pas ochronny cementowni. Dzisiaj, pomimo stale rosnącego deficytu wody, jak się wydaje, nikt na te względy nie patrzy.

Członkowie Stowarzyszenia "przejechali" trasę planowanej obwodnicy południowej Chełma i jak wskazują, koszty budowy tej drogi będą niewspółmierne do korzyści.

Arteria o długości 7,6 km przetnie miasto na dwie części, a dla mieszkańców zapewne będą potrzebne korytarze migracyjne. Dokładnie takie, jak na autostradach buduje się np. dla żab. Zmniejszy się powierzchnia otaczających miasto lasów. Przynajmniej częściowo zniszczone zostanie ujęcie wody. Istniejącym studniom zagrozi zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi, związkami ołowiu ze spalin oraz zanieczyszczenia spłukiwane z dróg, które przenikną w głąb ziemi podczas opadów. Konieczna będzie przebudowa magistrali wodociągowej pompowni „Strupin”. Do miasta wprowadzony zostanie ciężki transport samochodowy, co pogorszy jakość powietrza, jakim będą oddychać mieszkańcy. Efekt ten wzmocni jeszcze liczba planowanych rond, które z pewnością nie będą służyć płynności ruchu.

Opinię Stowarzyszenia "Nasz Chełm" znajdziecie pod linkiem: Pętla na szyi miasta i jego mieszkańców. Czyli, dlaczego projekt budowy południowej obwodnicy Chełma jest kiepskim pomysłem

W poniedziałek o 9:00 gościem Radia Bon Ton będzie Prezes Stowarzyszenia "Nasz Chełm" Joanna Bielecka.

dso_

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (43)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu radiobonton.pl. Grupa Wydawnicza Słowo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
TomAsz
TomAsz 03.03.2020, 06:47
Co za bełkot: "...Do miasta wprowadzony zostanie ciężki transport samochodowy, co pogorszy jakość powietrza..." od kiedy budowa dróg, gdzie WYPROWADZA sie chociaż częściowo tranzyt z centrum miasta jest zwiekszaniem ruchu. Ktoś na prawdę nie wie co mowi, co pisze. Osoba ktora ma takie przekonania, niech wyprowadzi sie gdzieś do buszu i stamtąd juz niech nie wychodzi.
Brawo! Jestwm pod wrażeniem. Trzymam kciuki za realizacje tych i wielu innych projektowi.
Chełmianin.
Chełmianin. 27.02.2020, 00:41
Tej kobiecie to nigdy nic nie pasuje. Oni by chcieli zeby Chełm był ich ale nie będzie. Bielecka weź sie do roboty
Mały
Mały 25.02.2020, 14:39
Pozbądźcie się samochodów jak wam nowe drogi nie są potrzebne.
Dobry
Dobry 24.02.2020, 08:23
Mieszkańcy Chełma potrzebują tej obwodnicy. Trzeba było nie budować się tam gdzie od dawna ją planowano. Tyle.
Antoni
Antoni 23.02.2020, 20:36
Do towarzysza Kutuzowa . Mógłbyś się bardziej wysilić.Ranek spędzasz w urzędzie a wieczorami z kumplami na gwarku.Czy jesteś za Chełmianką czy za Widzewem.
Jestem za nowymi inwestycjami
Jestem za nowymi inwestycjami 23.02.2020, 14:21
Obwodnica to ona sie nazywa aby Chełm za to nie płacił. Wiec mamy nową droge za którą nie zapłacimy. A musimy mieć bo potrzeby są wielkie. Zobaczcie jak wielki ruch pojazdów lokalnych jest po zakrętach ulicą metalową i trubakowską. Dzieki nowej ulicy wiele terenów zostanie uwolnionych do zabudowy. Takich jak majdan i okolice. A Ci co protestują mieszkają po sąsiedzku z projektowaną ulicą. Jakbym tak mieszkał też bym protestował. Lepiej niech sprzedają dom, który świadomie budowali przy projektowanej od 30 lat drodze a nie strajkują. Budowa nowych ulic w obrębie miasta zawsze pobudza inwestycje w okolicy takie jak osiedla mieszkaniowe. Lokują sie nowe firmy itp.
Polo
Polo 23.02.2020, 13:13
Już dawno nie czytałem takich głupot jak w tym artykule, a autor ma chyba ludzi za idiotów. Pełno tu kłamstw, insynuacji i niczym nie popartych teorii. Po pierwsze budowa tej drogi, błędnie nazwanej obwodnicą, to dopiero pomysł, bez żadnych szczegółów odnośnie ostatecznego przebiegu czy planowanych rozwiązań komunikacyjnych. Naszkicowany przez autora szkic nijak się ma do propozycji zaprezentowanej przez Czecha. Po kolei:
– rondo kosztem lasu w Kumowej Dolinie – według pomysłu rondo miałoby powstać w ciągu ul. Podgórze, na której jak wiadomo nie rośnie żaden las, co najwyżej kilka czy kilkanaście drzew,
– utrudniony dostęp do amfiteatru – z planowanego ronda będzie zjazd do amfiteatru, który zyska alternatywne możliwości dojazdu, obecnie jest tylko jedna droga
– likwidacja ogródków działkowych – droga ma przebiegać po nieużytkach, które znajdują się ok. 100m od działek,
– zagrożony cmentarz polskokatolicki – pomiędzy cmentarzem, a kościołem Trójcy Swiętej jest wystarczająco dużo miejsca na planowaną drogę,
– zanieczyszczenie lub likwidacja ujęcia wody „Trubaków” – autor sugeruje, że duży ruch samochodowy spowoduje zanieczyszczenie źródeł, tak jakby teraz nikt nie jeździł po ul. Złotej i Metalowej i nie zanieczyszczał otoczenia,
– budowa mostu nad Uherką zagrożeniem dla środowiska – ciężko o głupsze stwierdzenie,
– zniszczenie ścieżki rowerowej wzdłuż Uherki – skoro będzie most nad Uherką to i nad ścieżką, logiczne; dodatkowo zapewne wzdłuż planowanej trasy powstaną nowe ścieżki rowerowe, z których będzie można zjechać na tą wzdłuż Uherki, bez konieczności kluczenia po ruchliwych ulicach,
– droga odetnie mieszkańcom dostęp do sklepów – wzdłuż 3 Maja niewiele się zmieni poza wybudowaniem drugiej nitki po stronie południowej, a przy Kauflandzie tak jak teraz będzie skrzyżowanie,
– wzrośnie ruch ciężarówek – droga ta, po wybudowaniu obwodnicy północnej (będącej drogą ekspresową S12) nie będzie drogą tranzytową bowiem kierowcy jadący od Hrubieszowa w kierunku Lublina wybiorą szybszą trasę przez Kamień i Ignatów do Srebrzyszcza (gdzie planowany jest węzeł na S12), i dalej pojadą już bezkolizyjną drogą szybkiego ruchu,
– zniszczenie lasu Borek – autor zaszalał i w swojej apokaliptycznej wizji poprowadził drogę przez cały las aż w okolice Domu Weselnego, tymczasem według planów droga ma przebiegać przez niewielki jego fragment i łączyć się z ul. Hrubieszowską mniej więcej na wysokości ul. Prusa, zatem ani „Patelnia”, ani ścieżki przyrodnicze, ani żadna przepompownia wody nie są zagrożone.
Podsumowując budowa tej drogi przyniesie więcej korzyści niż strat: ułatwiona zostanie komunikacja pomiędzy największymi chełmskimi osiedlami, mieszkańcy zyskają alternatywne drogi dojazdowe do domów, sklepów czy miejsc pracy,odciążonych zostanie wiele ulic (Lubelska, Trubakowska, Metalowa, Armii Krajowej, Lwowska, Żołnieży I AWP, Hrubieszowska, Litewska, Przemysłowa), powstaną nowe tereny inwestycyjne, itd. Ale widocznie autor tego artykułu ma jakiś interes w tym by ta droga nie powstała, bo nie wierzę, że nie widzi tych korzyści.
Chelmianin
Chelmianin 23.02.2020, 10:10
Moim zdaniem to tylko kolejna gufno burza pisu . Od lat 80 nic z tym nie.zrobiono to i dalej tak będzie .a pisiorki chca sie tylko wykazać ze oni dużo moga .tak naprawdę gufno mogą .tak naprawdę nic z tego nie będzie . Z jakiegos powodu ta obwodnica nie powstala i myślę ze z tego samego nie powstanie .Niech sie najpierw zajmą istniejacymi drogami bo niedługo przestaną istniec przez dziury jeszcze trochę to trzeba będzie zaorac Rejowiecką ,Przyjazni i Wschodnią i będzie 100 razy rowniejsza.
Chelmianin
Chelmianin 23.02.2020, 10:15
I jestem przeciw tej obwodnicy . Nie robmy z Chełma Warszawy . Niech zostanie troszkę przyrody i natury w tym miescie . A jak ktos tak bardzo chce betonow i asfaltow to niech sie wyprowadzi do Warszawy
Gdyż
Gdyż 25.02.2020, 01:56
a jak ktos chce łąk i pastwisk niech się przeprowadzi do Bończy.... miasto nie jest dla ciebie człeku
Ziryt
Ziryt 23.02.2020, 11:12
I jestem za obwodnicą.
" Nie róbmy z Chełma Warszawy" - dzięki takiemu perspektywicznemu myśleniu, Chełm za 10 lat będzie urokliwą leśniczówka ładnie otoczoną lasami z ptactwem i bażantami w roli głównej.
Dobrze ci się jeździ obecną "obwodnicą" czyli Ogrodową na zachód Chełma? Bo mi, jak już się uda wyjechać z posesji, to jest "cudownie". Nie wspominam o cichych i spokojnych wieczorach.
zyq
zyq 23.02.2020, 07:29
wszystko chca zablokowac w tym miescie... mieszkancy nigdy nie byli w wiekszych miastach? ludzie nie maja pojecia? lepiej zacznijcie sprzedawac swoje chatki puchatki, bo bedziecie przygladac sie na ekrany 6 metrowe :) a bez nich sie nie obejdzie!
Antoni
Antoni 22.02.2020, 20:56
Dosłownie przed chwilą oglądałem w TVP Info 22.02 godz 20.40 widziałem wypowiedz eksperta od spraw samorządu Pana Prezydenta miasta Chełm Banaszka jak negatywnie wypowiadał się na temat działalności byłego Prezydenta Słupska a obecnie kandydata na Prezydenta RP Pana Biedronia.Nasz Pan Prezydent to tylko słynie z tego ,że ciągle występuje w telewizji rządowej , nakręca tysiące kilometrów na samochodzie prywatno-służbowym jako kierowca i przeprowadził kilka karuzeli kadrowych tak w urzędzie jak i spółkach podległych miastu. Ostatnio zwolnił czwartego wice prezydenta bo ten dał się nagrać jak spożywa alkohol z młodzieżą na studniówce.Tyle miesięcy już rządzi w mieście i co takiego dobrego zrobił dla miasta.Przed wyborami złożył około 70 obiecanek wyborczych. Jedna z nich to bezpłatna komunikacja autobusowa .A udało się storpedować kilka projektów na które były już zapewnione środki finansowe.Może przypomni sobie co obiecał i niech zacznie realizować obiecanki. Mniej czasu w telewizji i za kierownicą prywatno-służbowego pojazdu a więcej przebywania w Chełmie którego dzięki mieszkańcom Chełma jest Prezydentem.
Kutuzow
Kutuzow 22.02.2020, 21:52
Antoni -przytocz te projekty ktore storpedowal? bo zdaje sie ze raczej czynil starania jak te przesacowane albo bez pokrycia projekty doprowadzic do finallu. Antoni jak widze nalezysz do grona tych ktorrzy za czasow Fiszowej profitowali na ukladach z ratuszem a teraz koryto sie urwalo-coz musisz przyjac to do wiadmosci-, ale przeciez za hejt i trolowanie dostajesz kase wiec nie narzekaj -popiskaj, poszeczekaj i popisz jeszcze :) w koncu za to masz placone.
he he he
he he he 22.02.2020, 21:45
Antoini :) jak widze pieniedze zainwestowane w Ciebie jako dyzurnego "trolowskiego i hejterowskiego krytyka " nie ida na marne -chlopie dzis zarobies 2 zlote he he he- Antoni napisz prosze o 1 mln 300 tys. zloitych ktore miasto musialo zapalcic za niefrasobliwosc (?) Grabczuka i Fiszowej , napisz o drzewach o wycinkach zqa czasow Fiszowej- Antoni badz tuba tuba staryych ukladow -kumpelstwa i nepotyzmu- Antoni -Chelm potrzebuje takiego hejtera jak TY--Antoni zapomniales jednak za co Tobie place :) :) :) he he he- za to ze nieustajaco klamiesz-Anioi Pan Prezydent nie dostal zaproszenia z TVN24 i dlatego tam jego osoby nie zobaczysz-Antoni jaki ty glupiutki i pusciutki jestes-Antoni nie za to kase dostajesz, a teraz cos o Bierdroniu Twoim idolu : Z bardzo krytycznym odzewem spotkało się też to, co Robert Biedroń zrobił z mandatem słupskiego radnego, który uzyskał w wyborach samorządowych w 2018 r. Porzucił go, bo już wtedy miał w planach stworzenie ogólnopolskiego projektu politycznego.

Zachowanie Biedronia dobitnie podsumowała Beata Chrzanowska, przewodnicząca słupskiej Rady Miasta. Według Chrzanowskiej, Biedroń "zawiódł 2700 wyborców w Słupsku", którzy oddali na niego głos. Wcześniej przecież przekonywał, że będzie dalej walczył dla Słupska, tyle że już nie jako prezydent, a radny.

Jak się skończyło, wszyscy wiemy. Biedroń założył Wiosnę i twierdzi, że zostanie premierem.
J23
J23 22.02.2020, 13:06
Polak zgadza się tylko na 500 + obwodnice są potrzebne
Armii Krajowej
Armii Krajowej 22.02.2020, 10:34
Tytowo polskie podejście, każdy by chciał wybudowania dróg, aby poruszać się sprawniej, tylko nie w pobliżu jego zabudowań, droga ta była w planach więc wcześniej lub później powinna powstać a osoby które pobudowały swoje domki miały tego świadomości więc bez lamętu i podszywania się o dobro lasu Borek wam nie pomoże. Mieszkaniec AK który też chcę mieć odrobinę spokoju
Z27
Z27 22.02.2020, 09:14
Zróbcie najpierw ul. Rejowiecką, Przyjaźni ,Wschodnią, później obwodnicę północną i dopiero zacznijcie myśleć o innych drogach.
Zen
Zen 22.02.2020, 09:46
Proponuję przejechać się na ul. Wschodnią i przejazd "Włodawski" i zobaczyć co się tam dzieję, chyba że dla zasady wszystko na NIE.
Małryccy
Małryccy 21.02.2020, 19:59
Zadnych obwodnic w rejonie wojsławickiej. To i tak niebezpieczna ulica.
Pit
Pit 25.02.2020, 02:15
I właśnie dlatego powinna tam być obwodnica
Ewa
Ewa 21.02.2020, 20:25
Bo kazdy wchodzi tam na ulice jak chce, trzeba bardzo uwazac....a i na skrzyżowaniu nikt jie patrzy na znaki..
kacpa
kacpa 21.02.2020, 23:45
Nie problem w tym, że każdy wchodzi jak chce, ale w tym, że jest to bardzo szeroka ulica, ruch jest duży, a chełmscy kierowcy nie mają w zwyczaju puszczać czekających pieszych. I ci drudzy się frustrują. Najgorsze jest przejście na wysokości Obuwia. Po obu stronach szkoły, auta jedno za drugim i żadnej wysepki. Dobrze, że planują tam zrobić sygnalizację, bo najwyższy czas.
bob
bob 21.02.2020, 17:48
Chełm jak Londyn... ludzie to mają fantazję. Odsunięcie tej trasy jeszcze dalej od aktualnej zabudowy zrobi z niej drogę tranzytową do Hrubieszowa niepotrzebną mieszkańcom. Czy faktycznie ten tranzyt jest duży? Dziś od Lublina można gdziekolwiek dojechać w mieście tylko Rejowiecką i Lubelską. Cała ta część miasta zyska, gdy pojawi się obwodnica pd. Nie trzeba będzie przebijać się przez miasto, żeby wyjechać w kierunku Lublina lub Hrubieszowa. Zmniejszy się ruch w centrum, a to oznacza mniej spalin i wzrost bezpieczeństwa w centru.
gah
gah 21.02.2020, 18:57
Tak tylko w rejonie 3-Maja - Wolności i dalej 15 Sierpnia mieszka kilkanaście tysięcy ludzi. A to nawet nie jest problem pt. czemu odciążać ulice przy których znajdują się głównie domy jednorodzinne, sklepy i lokale usługowe kosztem największych dzielnic mieszkalnych. Takiego dylematu nie ma, bo wystarczy podłączyć Hrubieszowską pod trasę na Dorohusk i wszystkie problemy znikają.
Jan
Jan 21.02.2020, 19:31
Oczywiście że masz rację .Ale rozbudowa południa też jest potrzebna.
gah
gah 21.02.2020, 19:50
W tym właśnie rzecz, że niespecjalnie, bo nie leżą tam żadne zasadnicze potrzeby chełmian. Nie na miarę przekopywania się przez całe miasto i wycinania kawału Borku Jedyna istotna potencjalna korzyść z tej całej "obwodnicy" to uporządkowanie sytuacji z niestrzeżonym przejazdem w rejonie Trubakowskiej, bo to niebezpieczne miejsce. Chełm znacznie bardziej by skorzystał na przebudowie i generalnym remoncie już istniejących dróg. Heh, zrobienie tylko bezkolizyjnego przejazdu Lubelska z Chełm Miasto za ułamek tej kwoty nieporównywalnie bardziej poprawiłoby drożność ruchu w mieście niż cała ta obwodnica. No ale wtedy nie byłoby kontrowersji i ludzi nie można by było drażnić.
Inżynier
Inżynier 22.02.2020, 09:29
gah..."Bezkolizyjny przejazd przez tory CHEŁM MIASTO" ?????? Słucham więc, jak to widzisz????? Tunel? Wiadukt? Już był niedawno taki pomysł. Tylko jak na tak wąskim pasie drogowym zmieścić wyjazdy z posesji, drogi dojazdowe i ten wiadukt, który musiałby zaczynać się koło aquaparku a kończyć przy Kamenie.
Bor
Bor 22.02.2020, 10:18
Kolego wszystko jest możliwe do wykonania, przykład biała Podlaska, wiazd od strony Wisznic i Chełma tunel pod torami
Pit
Pit 22.02.2020, 00:02
w imieniu których chełmian mówisz i jakie ich "zasadnicze potrzeby" masz na myśli ? miasto musi się rozwijać, jeśli chce tworzyć miejsca pracy, zdobywać inwestorów, liczba samochodów stale rośnie, zarówno osobowych jak i dostawczych, przebijanie się wielu punktów w mieście w stronę Hrubieszowa stanowić będzie problem jeśli będą chcieli udać się tam obwodnicą północną... obwodnicą północną w stronę południa... Jestem chełmianinem i chciałbym aby w przyszłości moje miasto nie było gorsze pod żadnym względem od podobnych mu, martwi mnie Wasze utyskiwanie i zacofanie, budowa nowych dróg może uwolnić nowe tereny dla terenów zielonych jak i pod inwestycje , to także podniesienie komfortu poruszania się po mieście, więc emyryci nie przeszkadzajcie, nie tylko Wy tu mieszkacie.
warenczyk
warenczyk 22.02.2020, 02:22
I troche bezczelne nie sądzisz pisać nie przeszkadzajcie nie tylko wy tu mieszkacie skoro to ty chcesz innym ludziom obwodnicę pod oknem zafundować. Rozumiem że sam do tirów będziesz miał daleko i to nie twoje dzieci będą z Bazylan do szkoły nr 8 czy 11 chodzić przez 3-go Maja? Ważne żeby się tobie wygodnie jezdziło? Chcesz obwodnicy południowej to Żółtańce omijaj od południa. To nie lata 80te ruch ciężarowy drogą przez miasto to się puszcza w krajach iii świata gdzie człowiek jest nikim.
Chełmski Uchodźca
Chełmski Uchodźca 25.02.2020, 02:22
Mieszkam Na Ul. Wolności . Dzieci nie mam. Nie stać mnie, gdyż od lat w Chełmie nie ma żadnego postępu. wareńczyk masz pewnie znajomości , załatwisz dobrą robotę w dużej firmie?
warenczyk
warenczyk 22.02.2020, 02:15
Zacofanie? Gadasz jak potłuczony, nie wiesz w ogóle jak ruch w Chełmie wygląda bo byś takich głupot nie pisał. Wątpię żebyś w ogóle jechał kiedykolwiek jakąś obwodnicą choćby Lublina bo pewnie nawet prawa jazdy nie masz. Każdy z Hrubiesozwa będzie wolał pojechać północną obwodnicą jeśli będzie miał bezpośrednie połączenie niż pchać się na miasto. Szybciej i bezpieczniej bo Chełm to nie Warszawa żeby się nadkładało drogi objeżdżając go trasą szybkiego ruchu z drugiej strony. Nie opowiadaj banialuków o rozwoju bo za 30 lat tu będzie połowa mieszkańców tych co obecnie i żaden lokalny magik samorządowy trendów demograficznych nie odwróci to się nigdzie na świecie nie udało. No chyba że by tu rudę uranu znaleźli. Jak ktoś niżej napisał za kilka kilkanaście lat już się ruch wyraźnie zluzuje bo będzie mniej ludzi a ta obwodnica na pewno szybciej nie powstanie bo na razie to ona jest w głowach różnych czechów.
Pit
Pit 25.02.2020, 02:01
"Nie opowiadaj banialuków o rozwoju bo za 30 lat tu będzie połowa mieszkańców tych co obecnie i żaden lokalny magik samorządowy trendów demograficznych nie odwróci" ... i właśnie przez takie wsteczne "myślenie" to miasto umrze. Po prostu coś róbmy...
gah
gah 21.02.2020, 17:38
Do komentujących, który popierają budowę obwodnicy południowej: popatrzcie na mapę barany. Nanieście sobie na nią planowany przebieg obwodnicy południowej i północnej. Przecież zrobić zjazd na Hrubieszowską z obwodnicy północnej lub za nią to jest ułamek kosztów budowy obwodnicy południowej, a jest to rozwiązanie znacznie lepsze i dla Chełmian i dla kierowców przelotowych. Każdy z kierunku hrubieszowskiego będzie wolał od razu wskoczyć na trasę szybkiego ruchu niż przebijać się przez 10 przejść z sygnalizacją i jakieś ronda. A chełmianie tych samochodów w ogóle na oczy nie zobaczą. Jakim trzeba być wariatem bez wyobraźni, żeby forsować koncepcję sprzed 30 lat nieaktualną już od 20, bo powstały Bazylany, Pokrówka i Żółtańce się rozbudowały, a ruch ciężarowy jest 10x większy od tego, co było w latach 80-tych. Nikt już obwodnic ludziom pod oknami nie robi! Żeby to jeszcze miało jakieś względnie sensowne uzasadnienie, ale przecież można zrobić znacznie lepiej za znacznie mniej.
bob
bob 21.02.2020, 18:58
To baran Ci odpowie.
Trasa nie jest dla tranzytu. O to niech się martwi Hrubieszów. Ona potrzebna jest lokalsom. Wszyscy, czy chcą ,czy nie, muszą pchać się pod Kamenę, bo inaczej się nie da z zachodniej strony przez miasto przejechać. I jako wariat zauważę, że takie arterie w każdym mieście są potrzebne, inaczej będziemy stali w korkach bez sensu. Zapewniam Cię, że takie arterie w każdym rozwijającym się mieście się robi. Pleciesz bzdury. Podkreślam: nie chodzi mi o tranzyt przez Chełm (Twoje spostrzeżenie o tranzycie jest trafne.) Chodzi o komunikację w mieście - dla mieszkańców Chełma.
gah
gah 21.02.2020, 19:57
Rozumiem, że dla "tranzytu lokalsów" gros chełmian musi się pilnie dostać z ronda WiN na Hrubieszowską i w tym ważkim celu należy wyciąć kawał Borku? Widzisz, ja mieszkam w tym mieście, więc tak ewidentne bambuko widzę z daleka. Sam promotor tego rozwiązania opisuje je jako obwodnicę dla ruchu tranzytowego, by odciążyć centrum od samochodów ciężarowych. No więc można znacznie taniej i lepiej. A jak komuś naprawdę zależałoby na chełmianach, to by porobił zjazdy z obwodnicy północnej na Hrubieszów i Krasnystaw, a resztę zainwestował w wiadukt nad Chełm Miasto.
kolejny baran do gah'a
kolejny baran do gah'a 22.02.2020, 09:38
To kolejny baran cię zapyta, światły umyśle. Masz choćby za grosz wyobraźni przestrzennej?????? Jak ty chcesz jakikolwiek wiadukt budować nad Chełm Miasto ?????? Windy będziesz montował ludziom mieszkającym przy "twoim wiadukcie" ?????
miki
miki 21.02.2020, 20:20
chodzi o nowe drogi a nie protezy na lubelskiej - rozładowanie ruchu w godzinach szczytu to priorytet. Samochodów przybywa i nasze małe miasto się korkować. Zdecydowanie jestem za takim rozwiązaniem jak obwodnica południowa.
donkeykong
donkeykong 21.02.2020, 20:36
@miki Biorac pod uwagę tempo takiej inwestycji od planowania, finansowania i realizacji, to jest jakieś 10 lat. O ile w ogole powstanie, bo większość uważa za to mrzonka. Za 10 lat będzie 8-10 tyś Chełmian mniej, bo około 800-1000 rocznie ubywa obecnie i proces przyspiesza. Nie musisz lasu niszczyć problem sam sie rozwiąże.
Filip
Filip 21.02.2020, 15:38
Przeciw budowie południowej obwodnicy protestują ci co kupili taniej działki budowlane nie patrząc na to że w pobliżu planowana jest droga.
Pw
Pw 21.02.2020, 15:17
Zawsze się znajdzie grupa pajaców która oprotestuje nawet najbardziej potrzebną inwestycję
Zen
Zen 21.02.2020, 14:46
Hm ul.Armii Krajowej nie przecina miasta? Blisko bloki, diesle jeżdżą... Rejowiecka- zabudowa jednorodzinna...

Pozostałe