Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Jak walczyć z konkurencją? Pozycjonowanie w Google!

We współczesnym świecie w zasadzie każdy biznes powinien zaznaczyć swoją obecność w Internecie niezależnie od branży, w której działa. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób wykorzystuje Internet i  wyszukiwarkę Google do szukania różnego typu informacji, towarów czy usług. Chcąc więc trafić ze swoją ofertą do jak największej liczby potencjalnych klientów, trzeba swoją działalność gospodarczą prowadzić również w sieci.
Jak walczyć z konkurencją? Pozycjonowanie w Google!

Internauci - wciąż rosnąca liczba cennych klientów

Dostęp do Internetu ma dzisiaj  niemal każdy i korzysta z niego na co dzień nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale i mobilnych. Według najnowszych badań Gemius/PBI liczba Internautów w Polsce w styczniu 2018 roku wynosiła ogółem 28 mln, z czego 23,4 mln to osoby serfujące po sieci  w pracy i w domu przy użyciu komputerów i laptopów, a 22,1 mln to internauci korzystający z urządzeń mobilnych (smartfonów czy tabletów). Oczywiście liczba osób korzystających codziennie z Internetu wciąż rośnie, dlatego też prowadząc biznes nie można ich pomijać.


Internauci - to potencjalni klienci, o których trzeba odpowiednio zabiegać i walczyć o nich z konkurencją. Nie ulega wątpliwości, że im więcej firma ma klientów czy partnerów biznesowych, tym szybciej się rozwija i osiąga sukces w branży. Ponadto obecność firmy w wirtualnym świecie umożliwia jej:

-promocję o szerokim zasięgu, pozyskującą coraz większą liczbę klientów;
- skuteczne budowanie wizerunku marki.


Pozycjonowanie w Google - dlaczego takie ważne?


Internauci szukając w sieci między innymi interesujących ich towarów czy usług korzystają zwykle z wyszukiwarki Google, która jest jedną z najbardziej popularnych i najczęściej używanych na świecie. Wyszukiwanie to polega na wpisaniu w Google zapytań dotyczących określonych zagadnień - np. najlepsza restauracja w Lublinie, sklep meblowy. W odpowiedzi na nie Google podaje listę linków odsyłających do konkretnych stron, które w sposób najbardziej trafny odpowiadają kryteriom owych zapytań. Warto jednak zaznaczyć, że Internauci zwykle odwiedzają kilka stron z początku tej listy, pomijając resztę najczęściej dlatego, że znajdują to czego szukali. To pokazuje jak ważna jest więc wysoka pozycja na liście Google. 

Tylko tak zwane topowe, wysokie miejsce w Google pozwala:
- szybko dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów wyprzedzając konkurencję - promocja o szerokim zasięgu;
- podkreślić profesjonalizm firmy i pozyskać zaufanie klientów - skutecznie budując wizerunek i prestiż marki.

Pojawia się więc pytanie, co zrobić by strona czy sklep firmowy zajmował wysoką pozycję na liście wyszukiwania Google oraz jak pokonać konkurencję dzięki temu? A odpowiedź jest bardzo prosta należy zadbać o właściwe pozycjonowanie strony czy sklepu firmowego.  Są to szeroko pojęte działania SEO realizowane przez pozycjonera mające na celu poprawę pozycji strony pod kątem konkretnych zapytań, słów kluczowych. Dzięki temu strona jest znacznie lepiej indeksowana przez wyszukiwarkę Google, zapewniając w ten sposób witrynie wysoką pozycję w jej rankingu.

6 najważniejszych prac pozycjonera


Zobacz ciekawy artykuł o pozycjonowaniu.


SEO a reklama AdWords - 2 metody bycia na szczycie w Google


Mówiąc o byciu na szczycie w wyszukiwarce Google trzeba wyróżnić dwie metody pozwalające na osiągnięcie tego celu. Są to:
- kompleksowe działania SEO;
- reklamy systemu AdWords.


Do tej pory była mowa jedynie o pozycjonowaniu. Warto jednak wiedzieć, że na szczycie można się również znaleźć płacąc za reklamę swojej firmy w oferowanym przez Google systemie AdWords (ADS). Wówczas link do promowanej strony pojawia się przed darmowymi wynikami naturalnymi tworzonymi na podstawie indeksacji stron przez roboty Google. Promowana strona wyświetlana jest jako "reklama", ale nie wszyscy to zauważają. Jest to z pewnością prostszy od pozycjonowania sposób na dotarcie na szczyt w Google, ale często bardzo kosztowny i nie tak efektywny.

Odpowiednio zaplanowane działania SEO są znacznie bardziej skuteczne, choć na ich efekty trzeba zwykle nieco poczekać. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, ale niezwykle efektywnym i tańszym, stając się tym samym znacznie lepiej opłacalnym sposobem na dotarcie na szczyt wyszukiwarki Google. Przynosząc tym samym firmie bardziej wymierne i długotrwałe korzyści.


Kompleksowe i profesjonalne SEO - gwarancją sukcesu


Nie ulega wątpliwości, że dzięki pozycjonowaniu firma szybciej odniesie sukces, pokonując konkurencję i skutecznie budując swoją markę. Niemniej jednak działania SEO muszą być przeprowadzone w sposób kompleksowy i profesjonalny. Powinny więc bazować na odpowiednio zaplanowanej strategii:

- dostosowanej do wielkości i specyfiki firmy oraz jej konkurencyjności;
- wyznaczającej określone cele do realizacji.


Pozycjonowanie, jak już zostało powiedziane, obejmuje długofalowe działania, które jeśli będą racjonalnie zaplanowane, to mogą firmie zapewnić spektakularny sukces. 


Warto również wiedzieć jakie działania SEO obejmuje pozycjonowanie. Otóż chodzi przede wszystkim o to, by pozycjonowana strona była atrakcyjna wizualnie i merytorycznie dla Google i jej użytkowników poprzez optymalizację jej struktury oraz treści. Wartościowy content strony musi być więc odpowiednio rozmieszczony i oznaczony na stronie, dzięki czemu zyskuje ona na przejrzystości będąc przyjazna dla oka ludzkiego oraz robotów Google. 


Pozycjonowanie obejmuje również działania mające na celu budowanie sieci linków:

- zewnętrznych, pochodzących od wartościowych, tematycznych serwisów i odsyłających do pozycjonowanej strony;
- wewnętrznych odsyłających do różnych treści zamieszonych wewnątrz pozycjonowanej strony.


Pozycjonowanie a opłacalność

Działania SEO przynoszą wymierne korzyści firmie skutecznie budując jej wizerunek i prestiż, promując ją oraz zwiększając ruch na stronie pozyskujący coraz większą liczbę klientów. To wszystko wpływa na rozwój biznesu i wzrost generowanych przez niego zysków, a tym samym pozwala pokonać na rynku konkurencję.


Koszty pozycjonowania są różne i zależne od wielu czynników (np. konkurencyjności branży, zakresu działań SEO czy wyznaczonych celów), ale bez wątpienia jest to opłacalna inwestycja.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Treść komentarza: Pani Żaneta pełen profesjonalizm i zaangażowanie. 👌Data dodania komentarza: 27.06.2025, 23:11Źródło komentarza: Goście Radia Bon Ton. "Drzewo genealogiczne, które połączyło pokolenia". O konkursie "Bez korzeni nie zakwitniesz".Autor komentarza: CzarliTreść komentarza: No nie. Polecam zapoznać się z orzecznictwem sądów. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych to nie jest wyłącznie pieszy, którego jedna noga jest na chodniku, a druga na ulicy. Taka interpretacja byłaby absurdalna. Wg dotychczasowego orzecznictwa, jeśli pieszy w sposób oczywisty swoim zachowaniem sugeruje zamiar wejścia na przejście dla pieszych, to jest pieszym wchodzącym na przejście dla pieszych.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 18:12Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: tubylecTreść komentarza: Zgodnie z artykułem 13, ustępem 1a ustawy o Prawie o ruchu drogowym, informują w dość jasny sposób: „Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju”. Przepis wyraźnie wskazuje, że zbliżając się do przejścia pieszy pierwszeństwa nie ma. twierdzenie, że jest inaczej jest nadinterpretacją chętnie wykorzystywaną przez stróżów prawa i cwaniaczków naciągających kierowców na mandat lub "rekompensatę". Kamera w samochodzie pozwoli uniknąć wielu kłopotów.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 17:02Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: strony-internetowe.radom.plTreść komentarza: superData dodania komentarza: 25.04.2025, 00:46Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 157)Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Uważam, że największe szanse na wygranie 69. Konkursu Piosenki Eurowizji w Bazylei w Szwajcarii ma Albania, Australia, Chorwacja, Czechy, Islandia, Niemcy,Data dodania komentarza: 20.04.2025, 16:28Źródło komentarza: Faworyci do wygrania Eurowizji 2025! - BonTonacja
Reklama
Reklama
Reklama
test