Oszukują na... Netflixa

  • 26.12.2021, 11:59
  • oprac. MP
Oszukują na... Netflixa
Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonała się o tym 62-letnia mieszkanka naszego regionu, która otrzymała fałszywą wiadomość e-mail o konieczności aktualizowania danych na platformie Netflix. Kobieta weszła na fałszywą stronę, do której kierował link z wiadomości mailowej i wpisała swoje dane oraz numer karty kredytowej. Straciła w ten sposób 1200 złotych

Kobieta oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła z konta ponad 1200 złotych. Wszystko zaczęło się od wiadomości mailowej, z treści której wynikało, że kobieta powinna „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix. 62-latka weszła na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości mailowej. Następnie wpisała swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający z karty. Cyberprzestępcy wykorzystując pozyskane dane wpisane przez kobietę, dokonali dwukrotnej płatności na terenie Rumunii, na łączną kwotę ponad 1200 złotych.

- Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych.  W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.

oprac. MP

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu radiobonton.pl. Grupa Wydawnicza Słowo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe