Chełm: Pociągiem do Warszawy z opóźnieniem

  • 13.11.2019, 10:28 (aktualizacja 18.11.2019, 13:58)
  • DSO
Chełm: Pociągiem do Warszawy z opóźnieniem
Od 15 grudnia, a nie jak zapowiadano - od 15 listopada, przywrócone zostaną bezpośrednie połączenia kolejowe Warszawa – Lublin. Dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Puławy Miasto – Lublin pozostaje bez zmian. Wykonawcy kończą jeszcze prace przy montażu i testowaniu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Do wznowienia ruchu konieczne są także testy. Po nich będą jazdy próbne, następnie wznowiony zostanie rozkładowy ruch pociągów po jednym torze. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugim torze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi. Wartość projektu 'Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł,  Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinem wybudowany został już nowy tor zamontowane jest 56 nowych rozjazdów. Przejazd trakcja elektryczną zapewni nowa sieć, rozwieszona na ustawionych wzdłuż toru konstrukcjach. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugim torze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.

Między Warszawą a Lublinem budowane są perony na stacjach Puławy, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny, Lublin Zachodni. Wykonawca wybudował konstrukcje peronów, na których układana jest nawierzchnia. Montowane są wiaty i ławki, które zapewnią pasażerom większy komfort obsługi. Perony będą miały jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto na stacjach Puławy, Nałęczów, Motycz, Lublin oraz przystanku Lublin Zachodni powstaną przejścia podziemne, które umożliwią wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Równolegle trwają zaawansowane prace przy projektowaniu łącznicy kolejowej, która połączy linię Warszawa – Lublin  (nr 7) z linię Lublin – Stalowa Wola (nr 68) oraz kładki dla pieszych nad torami w Konopnicy.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był na początku 2020 roku. Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w 2018 roku ostateczny termin został zmieniony.
 

dso_

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu radiobonton.pl. Grupa Wydawnicza Słowo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe