Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Zapora na granicy stała się faktem - szef MSWiA podał szczegóły

- Zapora, którą chcemy postawić na naszej granicy z Białorusią, jest symbolem determinacji państwa polskiego w ograniczaniu masowej nielegalnej migracji na teren naszego kraju. Nie pozwolimy na to, żeby przez Polskę wiódł jakikolwiek nielegalny szlak migracyjny do Europy - powiedział minister Mariusz Kamiński podczas konferencji prasowej, która odbyła się 4 listopada. Szef MSWiA przedstawił szczegóły dotyczące budowy zapory na granicy polsko-białoruskiej. Zaprezentowana została również wizualizacja zapory.
Zapora na granicy stała się faktem - szef MSWiA podał szczegóły

Minister Mariusz Kamiński zaznaczył, że rozwiązania dotyczące budowy zapory na granicy polsko-białoruskiej są oparte na doświadczeniu innych państw (m.in. Stanów Zjednoczonych, Grecji, Hiszpanii czy Węgier). W najbliższym czasie zapory powstaną również w państwach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Litwę, w ramach misji Frontexu, wspierają aktualnie funkcjonariusze polskich służb.

- Zapora powstanie na długości ponad 180 km wzdłuż granicy z Białorusią, na terenie Podlasia. Na Lubelszczyźnie mamy naturalną zaporę w postaci rzeki Bug i tam w inny sposób będziemy zabezpieczali naszą granicę – powiedział. - Naszym celem jest to, żeby zapora powstała do końca I półrocza 2022 roku – zapowiedział minister Mariusz Kamiński.

Zapora będzie mierzyła 5,5 metra wysokości: 5 metrów to stalowe słupy, zwieńczone półmetrowym zwojem z drutu tak, aby nie można było przejść na druga stronę. Zastosowane zostaną także nowoczesne, elektroniczne metody zarządzania granicą (czujniki ruchu wzdłuż całej granicy, kamery). Ponadto, wschodnia granica Polski zostanie wzmocniona dodatkową liczbą 750 funkcjonariuszy Straży Granicznej.

Minister Mariusz Kamiński mówił też o procedurach dotyczących budowy zapory.

– Procedury będą zatwierdzane przez komitet sterujący, który powstanie w najbliższych dniach. Będziemy działali transparentnie. Opinia publiczna będzie na bieżąco informowana, jakim firmom powierzono budowę tego strategicznego przedsięwzięcia – podkreślił.

Na granicy ma również powstać system zabezpieczeń, o którym podczas konferencji mówiła gen. bryg. SG Wioleta Gorzkowska, zastępca komendanta głównego SG.

– System będzie zbudowany z kilku linii ochrony. Pierwszą stanowić będzie bariera fizyczna w postaci solidnego i masywnego ogrodzenia, którego nie będzie można sforsować przy użyciu narzędzi, drabin czy desek. Kolejną linią ochrony w systemie zabezpieczającym granicę będą kable detekcyjne, sygnalizujące ruch poruszającego się obiektu. W kolejnej linii zostaną umieszczone kamery z funkcją wykrywania ruchu – wyjaśniła.

Gen. bryg. SG Wioleta Gorzkowska podkreśliła, że wszystkie próby naruszenia ogrodzenia będą sygnalizowane do centrów nadzoru. Otrzymany alarm będzie weryfikowany przez operatorów. Ponadto, w ramach nowego programu modernizacji służb mundurowych na lata 2022-2025, Straż Graniczna planuje budowę bariery elektronicznej na całej zewnętrznej lądowej granicy Unii Europejskiej. W SG został powołany również zespół, który pracuje nad rozwiązaniami budowy wsparcia technicznego na rzekach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Antoni 06.11.2021 20:11
Ale sukces " zapora" . Nie takie były zapory a przemytnicy przechodzili przez granicę. Mój wujek w 1940 roku zajmował się przemytem na granicy między strefą okupacyjną niemiecką i rosyjską na rzece Bug . Za złapanie przechodzącego w celach przemytniczych karano śmiercią. A jednak zajmował się przemytem jak wielu tamtejszych mieszkańców. Teraz nie mór tylko właściwa polityka zgodna z obowiązującymi konwencjami pozwoli problem rozwiązać i nie narażać nas Polaków na złe opinie na świecie. A być może i wyroki przed Trybunałem w Hadze.

Remite 07.11.2021 17:02
Poczytaj info z Niemiec, Szwecji i Francji. Zakładam, że masz dostęp do neta.

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklamaopał kolejowa
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Treść komentarza: Pani Żaneta pełen profesjonalizm i zaangażowanie. 👌Data dodania komentarza: 27.06.2025, 23:11Źródło komentarza: Goście Radia Bon Ton. "Drzewo genealogiczne, które połączyło pokolenia". O konkursie "Bez korzeni nie zakwitniesz".Autor komentarza: CzarliTreść komentarza: No nie. Polecam zapoznać się z orzecznictwem sądów. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych to nie jest wyłącznie pieszy, którego jedna noga jest na chodniku, a druga na ulicy. Taka interpretacja byłaby absurdalna. Wg dotychczasowego orzecznictwa, jeśli pieszy w sposób oczywisty swoim zachowaniem sugeruje zamiar wejścia na przejście dla pieszych, to jest pieszym wchodzącym na przejście dla pieszych.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 18:12Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: tubylecTreść komentarza: Zgodnie z artykułem 13, ustępem 1a ustawy o Prawie o ruchu drogowym, informują w dość jasny sposób: „Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju”. Przepis wyraźnie wskazuje, że zbliżając się do przejścia pieszy pierwszeństwa nie ma. twierdzenie, że jest inaczej jest nadinterpretacją chętnie wykorzystywaną przez stróżów prawa i cwaniaczków naciągających kierowców na mandat lub "rekompensatę". Kamera w samochodzie pozwoli uniknąć wielu kłopotów.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 17:02Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: strony-internetowe.radom.plTreść komentarza: superData dodania komentarza: 25.04.2025, 00:46Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 157)Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Uważam, że największe szanse na wygranie 69. Konkursu Piosenki Eurowizji w Bazylei w Szwajcarii ma Albania, Australia, Chorwacja, Czechy, Islandia, Niemcy,Data dodania komentarza: 20.04.2025, 16:28Źródło komentarza: Faworyci do wygrania Eurowizji 2025! - BonTonacja
Reklama
Reklama
Reklama
test