Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

Chełm: Tablety dla uczniów wykluczonych cyfrowo

Zarząd Województwa Lubelskiego postanowił wesprzeć uczniów w regionie i przekazać im sprzęt umożliwiający zdalne nauczanie. Z pomocy skorzystają wykluczeni cyfrowo, czyli w tym przypadku najbardziej potrzebujący. Chodzi o zakup 1900 sztuk tabletów na kwotę blisko 2,5 mln zł. Tablety będą przekazane starostom wszystkich powiatów województwa lubelskiego, w celu rozdysponowania ich na szkoły prowadzone przez powiaty i gminy, według wykazów opracowanych przez Urząd Marszałkowski.
Chełm: Tablety dla uczniów wykluczonych cyfrowo

Departament Kultury, Edukacji i Dziedzictwa Narodowego UMWL w oparciu o informacje uzyskane od dyrektorów szkół województwa lubelskiego (za pośrednictwem Kuratorium Oświaty w Lublinie) ustalił, że potrzeby w zakresie sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej zgłosiło blisko 6200 uczniów. Informacje o problemach w zakresie organizacji zdalnego nauczania zgłosiło 1170 szkół (podstawowych i ponadpodstawowych), czyli tylko połowa wszystkich szkół z województwa, w których ze względu na stan epidemiczny trzeba było zorganizować nauczanie na odległość.

Wsparcie dla maturzystów i ósmoklasistów  

Ze względu na ogromną liczbę zgłoszonych potrzeb Zarząd Województwa Lubelskiego postanowił w pierwszej kolejności wspomóc maturzystów i ósmoklasistów. Chodzi o zakup 1900 sztuk tabletów na kwotę blisko 2,5 mln zł. Do młodzieży trafi w sumie:

– 883 tablety dla uczniów klas 8,

– 270 tablety dla uczniów klas maturalnych,

– 747 tabletów dla pozostałych najbardziej potrzebujących uczniów.

Co ważne, tablety będą wyposażone w kompletne oprogramowanie oraz bezpłatny  dostęp do Internetu na okres 3 miesięcy, czyli do zakończenia roku szkolnego.

Trafią do uczniów wykluczonych cyfrowo

Zakup sprzętu będzie sfinansowany z budżetu samorządu województwa. Przy realizacji zamówienia samorząd skorzysta z zapisów ustawy specjalnej ograniczającej negatywny wpływ walki z koronawirusem. Zaznaczamy, że właścicielem sprzętu będzie samorząd lub szkoła, a nie uczeń. Pozwoli to na korzystanie z tabletów w celach edukacyjnych przez szkoły nie tylko w okresie epidemii. 

Tablety będą przekazane starostom wszystkich powiatów województwa lubelskiego w celu rozdysponowania ich na szkoły prowadzone przez powiaty i gminy według wykazów opracowanych przez Departament Kultury, Edukacji i Dziedzictwa Narodowego UMWL.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: EudżiTreść komentarza: Zapowiada się ciekawie, dobry pommysł na scenariuszData dodania komentarza: 3.12.2025, 19:40Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 311) - Film „Bugonia” w specjalnej projekcji DKF "Rewers"Autor komentarza: TomiWuTreść komentarza: BRAWA DLA ORGANIZATORÓW AKCJI!!! TYLKO CHEŁMIANKA!!!Data dodania komentarza: 27.11.2025, 20:44Źródło komentarza: Biało - Zielony Mikołaj znowu w akcjiAutor komentarza: Starszy PanTreść komentarza: Spółdzielczy Dom Handlowy "Kosmos" i kawiarnia. Dysponuję zdjęciem dowodzącym, że tak właśnie było. Kosmos przylgnął do kawiarni zwyczajowo, powodem był "mural" na jednej ze ścian. Jego autorem był chełmski nauczyciel, pan Lewczuk.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 14:20Źródło komentarza: Kroniki miasta. Jesień 1970 roku w Chełmie: SDH z akcją pomocową, Trubadurzy nie dojechali, kontynuacja budowy miejskiego szaletuAutor komentarza: AnnaTreść komentarza: Wspaniały koncert, byłam w Lublinie, polecam gorąco.Data dodania komentarza: 22.11.2025, 12:06Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 302) – "Pop Opera" w Chełmskim Domu KulturyAutor komentarza: DorciaTreść komentarza: Warto się wybrać w sobotni wieczór. Trochę opery, trochę musicalu, trochę rozrywki, wszystko lekko oprawione dialogami artystów. Wśród wokalistek nasza dziewczyna z Chełma - Angelika Gaj.Data dodania komentarza: 22.11.2025, 12:02Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 302) – "Pop Opera" w Chełmskim Domu Kultury
Reklama
test