Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

Chełm: Koronawirus. Urząd Miasta zamknięty dla petentów

Od 19.03.2020 r. wprowadzone zostają nowe zasady obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Chełm. Od tego dnia sprawy można załatwiać jedynie drogą elektroniczną, telefoniczną oraz poprzez wrzucenie wniosków do urn ustawionych w przedsionku budynku magistratu przy ul. Lubelskiej 65.
Chełm: Koronawirus. Urząd Miasta zamknięty dla petentów

Dyżury urzędników, którzy do tej pory pełnili je w systemie rotacyjnym w holu magistratu, zostają zawieszone do odwołania.

Petenci na wnioskach powinni umieścić numer kontaktowy, pod który zadzwonią urzędnicy, by poinformować o załatwieniu sprawy lub przekazać dalsze instrukcje.

W podobny sposób, bez kontaktu bezpośredniego, obsługa odbywać się będzie w budynkach UM przy ul. Mickiewicza 32 A (Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi) i Obłońskiej 20 (Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia, Wydział Zarządzania Kryzysowego, Straż Miejska).

Od dnia 19 marca 2020 r. Urząd Miasta Chełm nie przyjmuje bezpośrednio interesantów również w sprawach dot. ewidencji działalności gospodarczej. Składanie wniosków o wpis, zawieszenie, zmianę, wznowienie, jak również trwałe zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca może dokonać bezpośrednio na stronie https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ posiadając profil zaufany lub podpis elektroniczny. Osoby nie mające w/w uprawnień proszone są o kontakt z Ewidencją Działalności Gospodarczej pod nr tel. 82 5643326. Zgodnie z obowiązującymi przepisami istnieje możliwość składania tych wniosków w terminie późniejszym, z data wsteczną, bez konsekwencji finansowych i prawnych.

W przypadku Urzędu Stanu Cywilnego petenci są w sprawach: zgłoszenia zgonu, zgłoszenia narodzin, odebrania dowodu osobistego, zawarcia małżeństwa. W każdej z sytuacji należy jednak uprzednio skontaktować się z urzędnikami, w celu umówienia ewentualnej wizyty lub innego sposobu załatwienia sprawy.

1. Zgłoszenie zgonu, tel. 82 564 05 21,

2. Zgłoszenie urodzeń (Uwaga! Zgłoszenia urodzenia dziecka można dokonać w terminie 21 dni), tel. 82 564 05 21

3. Odebranie dowodu osobistego, tel. 82 564 38 65.

4. Informacje w sprawie zawarcia związku małżeńskiego tel. 82 564 04 93, 82 564 02 82.

Pozostałe przypadki związane z działalnością Urzędu Stanu Cywilnego oraz ewidencji ludności rozpatrywane są po wrzuceniu wniosku z numerem kontaktowym do urny.

Wnioski i dokumenty niezbędne do załatwienia spraw w UM Chełm są do pobrania na stronie internetowej urzędu miasta w zakładce e-urząd, a także w formie druków papierowych wyłożonych przy urnach umieszczonych w budynkach UM Chełm. Wypełnione dokumenty można także wysłać pocztą.

Przed wizytą w UM Chełm najlepiej skontaktować się telefonicznie z danym Departamentem lub Wydziałem i poprosić o pomoc w sprawie, którą chcemy załatwić.

O decyzji mieszkańcy będą informowani telefonicznie, a jej przekazanie nastąpi za pośrednictwem operatora pocztowego, z zastrzeżeniem szczególnych przypadków.

Wszelkie opłaty związane z załatwianymi sprawami należy realizować przelewami bankowymi albo pocztowymi.

NAJWAŻNIEJSZE DANE KONTAKTOWE

▶ Biuro Obsługi Interesantów – 82 565 20 70 / [email protected] / Bezpośredni Adres skrytki UM Chełm na platformie ePUAP: /1ftwnv7267/skrytka

▶ Sekretariat prezydenta – tel. 82/565-46-10

▶ Departament Geodezji, Kartografii, Nieruchomości, Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564 34 56

– Wydział Nieruchomości – tel. (82) 564-34-09

– Wydział Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564-33-81

– Wydział Geodezji i Kartografii – tel. (82) 563-11-32, 563-08-55

▶ Departament Inwestycji i Rozwoju – tel. (82) 564-36-39

– Wydział Inwestycji i Dróg – tel. (82) 565-26-57

– Wydział Projektów i Funduszy Europejskich – tel. (82) 564-38-67

– Biuro Zamówień Publicznych – tel. (82) 565-20-73

▶ Departament Komunalny – tel. (82) 564-35-03

– Wydział Infrastruktury Komunalnej – tel. (82) 564-35-03

– Wydział Ochrony Środowiska – tel. (82) 565-59-47, (082) 564-31-86

– Biuro ds. Termomodernizacji – tel. (82) 565-31-86

– Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi – tel. (82) 564-33-49

▶ Departament Edukacji i Sportu – tel. (82) 565 39 65

▶ Departament Promocji i Kultury – tel. (82) 565-57-28

▶ Departament Spraw Obywatelskich – tel. (82) 565 23 23, (82) 564 31 92

– Wydział Komunikacji – tel. (82) 565-23-23 – taxi; przewóz osób, (82) 565 31 81 - wyrejestrowanie pojazdu, stacje kontroli pojazdów, ośrodki szkolenia kierowców; (82) 565 39 33 - prawa jazdy, zatrzymane prawa jazdy; (82) 565 39 84 - rejestracja pojazdów;

– Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia – tel. 82 564-08-33

– Wydział Zarządzania Kryzysowego – tel. (82) 565-26-28,

▶ Departament Finansów – tel. (82) 565-26-07 / (82) 565-56-78

▶ Departament Budżetu – tel. (82) 565-08-79

▶ Urząd Stanu Cywilnego – tel. 82 565-22-56, 82 564-05-21

– Biuro Ewidencji Ludności (meldunki) – tel. 82 565-35-33

– Biuro Ewidencji Ludności (dowody osobiste) – 82 564-38-65

▶ Wydział Organizacyjno-Administracyjny – tel. (82) 565-38-22


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MarekTreść komentarza: I co tam, chyba temat ucichł? Teraz jest remont budynku UM przy ul. Lubelskiej, a tematu UM w gmachu nikt z władzy nie porusza.Data dodania komentarza: 28.10.2025, 20:14Źródło komentarza: Chełm: Gmach współwłasnością miastaAutor komentarza: MariaTreść komentarza: Piękna historia Liceum w Dubience, Wielkie brawa dla szkoły . To najlepsze Liceum mundurowe na ścianie wschodniejData dodania komentarza: 12.10.2025, 21:52Źródło komentarza: Liceum Ogólnokształcące w Dubience – szkoła pokoleń. Wspomnienia, ludzie, jubileusz.Autor komentarza: Grzegorz NizioTreść komentarza: Witam bardzo proszę o pomoc dla mojej bratowej Beaty Nizio- Szalast i jej dziecka oraz męża . Proszę o pomoc w postaci żywności , chemia i pomoc w zakupieniu leków i jak by dało radę o pomoc kupieni Krajzegi do drzewa . Bratowa choruje na serce i ciśnienie , cukrzycę ,zakrzepicę żylną oraz anemię jest na orzeczeniu stopnia niepełnosprawności . Córka jej jest osobą niepełnosprawną też choruje na urazy neurologiczne , ucisk na lewą komorę głowy , otyłość ,anemia , ciśnienie . A mąż jest jej i mój brat jest po operacji i choruje na zwyrodnienie kręgosłupa oraz ma dyskopatię i niedowład nóg i rąk . Bardzo proszę o przychylne i pozytywne popatrzenie na sprawę bo jest im naprawdę ciężko z żywnością ,chemią , lekami i z pocięciem opału . Z góry dziękuję od podaję numer do Beaty 574-401-167Data dodania komentarza: 11.10.2025, 15:36Źródło komentarza: Katarzyna Kaznowska - liderka Szlachetnej Paczki w ChełmieAutor komentarza: Wojciech Werus Przedstawiciel Stowarzyszenia Historyczno-Poszukiwawczego WolicaTreść komentarza: Droga Pani Lucyno. Jak dobrze pamiętam kilka ładnych lat temu nie można było znaleźć właścicieli tego zabytku. Jedni uważali, że są w Kanadzie drudzy, że w USA... Nie odpowiadali na pisma od Konserwatora Zabytków w sprawie stanu zabytku... Od 1995 roku są za niego odpowiedzialni i doprowadzili do jego całkowitego zniszczenia! Tak dokładnie! Nie robiąc tam nic też się go niszczy! Powinno być im wstyd! A z podatkami też mieliście problemy tylko po doniesieniach medialnych niektórzy zaczęli drążyć czy wszystko jest uregulowane! Trzeba było to komuś sprzedać. Komuś kto ma wizję! Jak tak poaiadacie wszystkie dokumenty to warto również posiadać korespondencję od Wojewódzkiego Lubelskiego Konserwatora Zabytków... Czy nie docierała do miejsca zamieszkania?!Data dodania komentarza: 17.09.2025, 08:45Źródło komentarza: Zapomniany pałac w Stryjowie - PinezkaAutor komentarza: jaaTreść komentarza: szczególnie ważne wyłącz główny wyłącznik prądu, jak wrócisz to kupisz nowa lodówkę , nowe podłogi bo lodówka zaleje podłogi i nowe jedzonko, gratulacjeData dodania komentarza: 14.09.2025, 19:08Źródło komentarza: Jak zabezpieczyć dom na wypadek ewakuacji? Praktyczny poradnik dla mieszkańców Chełma
Reklama
test