Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama

Chełm: Zmiany zasad obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta Chełm

Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, kierując się zaleceniami Premiera Rzeczypospolitej Polskiej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, Prezydent Miasta Chełm ustanawia, że od poniedziałku 16 marca do 25 bm. wszelkie wnioski podlegające załatwieniu w Urzędzie Miasta Chełm należy składać za pośrednictwem wystawionych urn. Jednocześnie zwraca się do mieszkańców z prośbą, aby w tym czasie ograniczyli wizyty w Urzędzie Miasta i podległych mu jednostkach do niezbędnego minimum. Przedsięwzięte środki ostrożności zostają wprowadzone w trosce o zdrowie zarówno mieszkańców miasta Chełm, jak i pracowników urzędu.
Chełm: Zmiany zasad obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta Chełm

Wnioski do urn

Wnioski należy wrzucać do urn w zamkniętych kopertach opisanych nazwą departamentu/wydziału oraz opatrzonych numerem telefonu celem sprawnej komunikacji z wnioskodawcą. Urny będą umieszczone w budynkach Urzędu Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 65, Mickiewicza 32 A (Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi) i Obłońskiej 20 (Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia, Wydział Zarządzania Kryzysowego, Straż Miejska). W uzasadnionych lub szczególnych przypadkach dokumenty zostaną przyjęte przez biuro podawcze przy ul. Lubelskiej 65.

Wzory pism, obsługa zdalna, odpowiedzi

Wnioski i dokumenty są do pobrania na stronie internetowej urzędu miasta w zakładce e-urząd, a także w formie druków papierowych wyłożonych przy urnach umieszczonych w budynkach UM Chełm. Wypełnione dokumenty można także wysłać pocztą.

Wszelkie informacje czy pomoc w uzupełnieniu dokumentów urzędnicy będą udzielać telefonicznie lub poczta elektroniczną. Wykaz wszystkich telefonów jest dostępny na stronie internetowej chelm.pl. Te najważniejsze zostały wyszczególnione poniżej.

O decyzji mieszkańcy będą informowani telefonicznie, a jej przekazanie nastąpi za pośrednictwem operatora pocztowego, z zastrzeżeniem szczególnych przypadków.

Dodatkowo do dyspozycji mieszkańców jest również strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (www.ceidg.gov.pl). Tu można dokonać wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej.

Wszelkie opłaty związane z załatwianymi sprawami można realizować przelewami bankowymi albo pocztowymi.

Urząd Stanu Cywilnego

W USC, gdzie załatwienie wielu spraw wymaga osobistego stawiennictwa, zaaranżowana zostanie specjalna strefa do obsługi interesantów, jednak przyjmowani będą petenci wyłącznie w sprawach najpilniejszych – rejestracji zgonu, urodzeń, zawarcia małżeństw.

Najlepiej kontaktować się z USC za pośrednictwem internetu i telefonicznie. Poprzez ePUAP można złożyć wniosek o dowód osobisty, zameldowanie lub wymeldowanie, zaświadczenie o stanie cywilnym lub odpis aktu stanu cywilnego, a za pośrednictwem domeny obywatel.gov.pl zarejestrować nowo narodzone dziecko.

Wydział Komunikacji

W wydziale nie będzie obsługi bezpośredniej interesantów. Druki i urna do pozostawienia wniosków stanie w holu głównym magistratu przy ul. Lubelskiej 65. Pracownicy wydziału poinformują telefonicznie o załatwieniu sprawy, a dokumenty wyślą pocztą.

Złożenie wniosku, wraz z załącznikami, w sprawie rejestracji pojazdu (także czasowa), jego wyrejestrowania, zgłoszenia sprzedaży pojazdu, czasowego wycofania auta z ruchu, wprowadzenia zmian do dowodu rejestracyjnego oraz wydania wtórnika takiego dokumentu, a także o wydanie prawa jazdy i w zakresie transportu drogowego jest możliwe również drogą pocztową.

Do czasu obowiązywania zarządzenia Prezydent Miasta nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Na ulgę mogą liczyć tylko ci, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca.

Warto pamiętać, że za pośrednictwem strony Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (www.pwpw.pl) można złożyć wniosek o wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa jazdy.

O wszelkich kolejnych zmianach związanych z obsługą mieszkańców Urząd Miasta Chełm będzie informował na bieżąco.

Najważniejsze dane kontaktowe

Biuro Obsługi Interesantów – 82 565 20 70 / [email protected] / Bezpośredni Adres skrytki UM Chełm na platformie ePUAP: /1ftwnv7267/skrytka

Sekretariat prezydenta – tel. 82/565-46-10

Departament Geodezji, Kartografii, Nieruchomości, Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564 34 56

– Wydział Nieruchomości – tel. (82) 564-34-09

– Wydział Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564-33-81

– Wydział Geodezji i Kartografii – tel. (82) 563-11-32, 563-08-55

Departament Inwestycji i Rozwoju – tel. (82) 564-36-39

– Wydział Inwestycji i Dróg – tel. (82) 565-26-57

– Wydział Projektów i Funduszy Europejskich – tel. (82) 564-38-67

– Biuro Zamówień Publicznych – tel. (82) 565-20-73

Departament Komunalny – tel. (82) 564-35-03

– Wydział Infrastruktury Komunalnej – tel. (82) 564-35-03

– Wydział Ochrony Środowiska – tel. (82) 565-59-47, (082) 564-31-86

– Biuro ds. Termomodernizacji – tel. (82) 565-31-86

– Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi – tel. (82) 564-33-49

Departament Edukacji i Sportu – tel. (82) 565 39 65

Departament Promocji i Kultury – tel. (82) 565-57-28

Departament Spraw Obywatelskich – tel. (82) 565 23 23, (82) 564 31 92

– Wydział Komunikacji – tel. (82) 565-23-23 – taxi; przewóz osób, (82) 565 31 81 - wyrejestrowanie pojazdu, stacje kontroli pojazdów, ośrodki szkolenia kierowców; (82) 565 39 33 - prawa jazdy, zatrzymane prawa jazdy; (82) 565 39 84 - rejestracja pojazdów;

– Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia – tel. 82 564-08-33

– Wydział Zarządzania Kryzysowego – tel. (82) 565-26-28,

Departament Finansów – tel. (82) 565-26-07 / (82) 565-56-78

Departament Budżetu – tel. (82) 565-08-79

Urząd Stanu Cywilnego – tel. 82 565-22-56, 82 564-05-21

– Biuro Ewidencji Ludności (meldunki) – tel. 82 565-35-33

– Biuro Ewidencji Ludności (dowody osobiste) – 82 564-38-65

Wydział Organizacyjno-Administracyjny – tel. (82) 565-38-22


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MarekTreść komentarza: I co tam, chyba temat ucichł? Teraz jest remont budynku UM przy ul. Lubelskiej, a tematu UM w gmachu nikt z władzy nie porusza.Data dodania komentarza: 28.10.2025, 20:14Źródło komentarza: Chełm: Gmach współwłasnością miastaAutor komentarza: MariaTreść komentarza: Piękna historia Liceum w Dubience, Wielkie brawa dla szkoły . To najlepsze Liceum mundurowe na ścianie wschodniejData dodania komentarza: 12.10.2025, 21:52Źródło komentarza: Liceum Ogólnokształcące w Dubience – szkoła pokoleń. Wspomnienia, ludzie, jubileusz.Autor komentarza: Grzegorz NizioTreść komentarza: Witam bardzo proszę o pomoc dla mojej bratowej Beaty Nizio- Szalast i jej dziecka oraz męża . Proszę o pomoc w postaci żywności , chemia i pomoc w zakupieniu leków i jak by dało radę o pomoc kupieni Krajzegi do drzewa . Bratowa choruje na serce i ciśnienie , cukrzycę ,zakrzepicę żylną oraz anemię jest na orzeczeniu stopnia niepełnosprawności . Córka jej jest osobą niepełnosprawną też choruje na urazy neurologiczne , ucisk na lewą komorę głowy , otyłość ,anemia , ciśnienie . A mąż jest jej i mój brat jest po operacji i choruje na zwyrodnienie kręgosłupa oraz ma dyskopatię i niedowład nóg i rąk . Bardzo proszę o przychylne i pozytywne popatrzenie na sprawę bo jest im naprawdę ciężko z żywnością ,chemią , lekami i z pocięciem opału . Z góry dziękuję od podaję numer do Beaty 574-401-167Data dodania komentarza: 11.10.2025, 15:36Źródło komentarza: Katarzyna Kaznowska - liderka Szlachetnej Paczki w ChełmieAutor komentarza: Wojciech Werus Przedstawiciel Stowarzyszenia Historyczno-Poszukiwawczego WolicaTreść komentarza: Droga Pani Lucyno. Jak dobrze pamiętam kilka ładnych lat temu nie można było znaleźć właścicieli tego zabytku. Jedni uważali, że są w Kanadzie drudzy, że w USA... Nie odpowiadali na pisma od Konserwatora Zabytków w sprawie stanu zabytku... Od 1995 roku są za niego odpowiedzialni i doprowadzili do jego całkowitego zniszczenia! Tak dokładnie! Nie robiąc tam nic też się go niszczy! Powinno być im wstyd! A z podatkami też mieliście problemy tylko po doniesieniach medialnych niektórzy zaczęli drążyć czy wszystko jest uregulowane! Trzeba było to komuś sprzedać. Komuś kto ma wizję! Jak tak poaiadacie wszystkie dokumenty to warto również posiadać korespondencję od Wojewódzkiego Lubelskiego Konserwatora Zabytków... Czy nie docierała do miejsca zamieszkania?!Data dodania komentarza: 17.09.2025, 08:45Źródło komentarza: Zapomniany pałac w Stryjowie - PinezkaAutor komentarza: jaaTreść komentarza: szczególnie ważne wyłącz główny wyłącznik prądu, jak wrócisz to kupisz nowa lodówkę , nowe podłogi bo lodówka zaleje podłogi i nowe jedzonko, gratulacjeData dodania komentarza: 14.09.2025, 19:08Źródło komentarza: Jak zabezpieczyć dom na wypadek ewakuacji? Praktyczny poradnik dla mieszkańców Chełma
Reklama
test