Mamy tylko kilka chwil, żeby zainteresować internautę. Wykorzystajmy je rozważnie!
Zastanówmy się nad własnym zachowaniem, gdy poszukujemy w internecie jakiejkolwiek informacji. Czyż nie jest tak, że musi być ona naprawdę trudna do wyszukania, by zmuszała nas do przeglądania kolejnych stron wyników? Z reguły nawet nie zastanawiamy się nad tym, czy na odleglejszych pozycjach nie znaleźlibyśmy bardziej wyczerpujących wiadomości, czy lepszej oferty. Tak w każdym razie postępuje zdecydowana większość użytkowników sieci – oczekuje ona satysfakcjonującego rezultatu w ciągu kilku chwil. Dlatego właśnie warto zrobić wszystko, by znaleźć się możliwe blisko, bądź w samej czołówce pierwszej strony.
Na pozycjonowanie stron składa się szereg działań, pozwalających na wykorzystanie wszystkich czynników wpływających na miejsce w wynikach wyszukiwarki. Dotyczą one z jednej strony popularności witryny, czyli liczby prowadzących do niej linków i ich jakość, z drugiej jej zawartości. Liczy się więc też zasobność w unikalną treść, częstotliwość, z jaką jest ona dodawana, użycie słów kluczowych, właściwa postać kodu, czy przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Uwaga na tanie oferty pozycjonowania! Współpracować warto z najlepszymi
Pierwszym etapem prac obejmujących pozycjonowanie, musi być ustalenie celów, które chcemy osiągnąć, wybór fraz (ma on ogromne znaczenie dla kosztów i efektywności działań), a także audyt strony. Wówczas można wykonać optymalizację strony, czyli przystosować ją do algorytmów Google. Ponieważ te ulegają zmianom, konieczne bywa wprowadzanie różnych poprawek – m.in. dlatego właśnie długofalowa współpraca z wykonawcą takich usług jest nieodzowna. Poza tym wprowadzana jest przygotowana przez fachowych copywriterów treść, a także budowanie bazy linków. Minęły już czasy, gdy liczyła się tylko ilość – konieczność pozyskiwania odnośników z wartościowych serwisów jest jednym z czynników, decydujących o kosztach całego przedsięwzięcia. Pamiętajmy o tym, że obecnie wyszukiwarka przygląda im się bardzo wnikliwie. Korzystanie z tanich usług niesolidnych wykonawców, którzy wciąż nie przywiązują do tej kwestii należytej wagi, może skończyć się poważną stratą pozycji na liście wyników, a nawet nałożeniem przez Google filtra. Żadna, choćby najlepiej przygotowana strona nie zyska zaufania wyszukiwarki w mgnieniu oka – na efekty trzeba więc czekać przynajmniej kilka miesięcy, a zdobywszy wysoką pozycję, stale walczyć o jej utrzymanie.
Znacznie szybszym rozwiązaniem, pozwalającym dotrzeć do bardzo dużej liczby zdecydowanych na zakupy konkretnych towarów lub usług klientów, są za to reklamy w Google Ads – tutaj również możemy liczyć na pomoc fachowców, np. z agencji IN, zajmującej się także pozycjonowaniem. Istotną zaletą jest tu nader wysoka efektywność – z jednej strony dzięki możliwości precyzyjnego docierania do konkretnych grup odbiorców, z drugiej za sprawą faktu, że Google pobiera opłaty tylko wtedy, gdy internauci klikają w nasz link. Chcąc jednak cieszyć się trwałym, długofalowym efektem, trzeba stosować obie metody.
Napisz komentarz
Komentarze