Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama radio Bon Ton
Reklama

Mały poradnik motocyklisty

Jeśli zastanawiasz się nad kupnem motoru lub jesteś już w jego posiadaniu, ale nie wiesz, jak profesjonalnie ubrać się na motor, musisz skonkretyzować swoje plany zakupowe. Jak każde hobby sportowe, także i to, wymaga konkretnych nakładów pieniężnych na odpowiedni sprzęt i dobrą odzież.
Mały poradnik motocyklisty

Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia motocyklisty jest kask. Zapewnia bezpieczeństwo, czyni jazdę bardziej komfortową i chroni przed zimnymi podmuchami wiatru. Są to rzeczy drogie, ale po zrobieniu dobrego researchu można zawsze wybrać coś tańszego. Kupując kask, trzeba zwrócić uwagę na rodzaj użytych materiałów – włókno szklane, karbon czy kompozyt (mieszanka materiałów) oraz wypełnienia. Bardzo ważne jest też zapięcie (zatrzask, mikrolock czy DD) oraz wyściółka – może być termoaktywna lub standardowa (bawełniana). Najlepsza jest taka, którą można wypiąć, aby zamienić na nową lub po prostu wyprać.

Druga sprawa, to wybór rodzaju kasku. Gdzie się w nie zaopatrywać? Najlepiej w sklepie bardzo dobrze wyposażonym, np. tu akcesoriamotocyklowe.pl ,gdzie istnieje  możliwość wyboru i porównania produktów. Wszystko zależy od Twoich preferencji oraz tego, czy motor służy Ci bardziej do podróżowania, czy jeżdżenia po górkach. Generalnie rozróżniamy trzy grupy kasków:

Kaski szczękowe

Charakterystyczną cechą tych kasków jest wysuwana szczęka.  Są wygodne w użytkowaniu i często posiadają wyposażenie dodatkowe, np. osłony podbródka. Są to kaski cięższe i generują więcej hałasu, dlatego raczej nie nadają się na dłuższą trasę.. Możliwość podnoszenia szczęki daje większą wygodę, ponieważ nie trzeba za każdym razem ściągać kasku. Przy zakupie szczękowca trzeba sprawdzić zapięcie szczęki, czy nie otworzy się przypadkowo podczas otwierania skorupy. Kaski szczękowe występują z krótszą lub dłuższą szybką, czasami mają podwójną homologację (połączenie kasku otwartego i integralnego). Natomiast w kasku modularnym szczęka jest wypinana całkowicie.

Kaski integralne

Są to kaski zabudowane, bezpieczne, najczęściej kupowane przez motocyklistów, zarówno posiadaczy większych maszyn, jak i małych skuterów. Charakteryzują się mniejszą waga i są cichsze niż kaski szczękowe. Wśród nich można też spotkać dwie podgrupy kasków – szosowe i torowe o wydłużonym kształcie i zwężane ku dołowi (lepsza wentylacja i aerodynamika). Takie kaski są przydatne szczególnie tym, co lubią podróżować na motorze.

Jety

Są to kaski  typu otwartego, mające coraz większą liczbę wielbicieli. Mają dobrą wagę, duży wizjer, nie posiadają szczęki i zapewniają idealną wentylację. Idealnie sprawdzają na odcinkach miejskich, ponieważ zapewniają większe pole widzenia niż kaski zabudowane. Są idealne na upalne dni.

Crossowe

Jeśli kochasz jazdę off-road, szybką jazdę w terenie, to taki kask będzie dla Ciebie najlepszy. Mają wysuniętą szczękę i daszek orz posiadają filtry, których zadaniem jest wyłapanie pyłu i kurzu. Taki kask nie ma szyby, dlatego trzeba dokupić do niego Google, najlepiej z blendą przeciwsłoneczną. Kask crossowy zapewnia dobrą wentylację.

Warto zainwestować w dobrej jakości kask, ponieważ stanowi on o Twoim bezpieczeństwie i komforcie jazdy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Córcia ze złotą rybkąTreść komentarza: Cieszę się, że mogę być częścią tej pasji. Cała rodzina jest dumna z takiego talentu. 💖Data dodania komentarza: 7.08.2025, 11:50Źródło komentarza: Nasze Małe Wyspy 6.08.2025 - na wyspę fotograficzną Radka Masłowskiego zaprasza Anna BobruśAutor komentarza: Treść komentarza: Pani Żaneta pełen profesjonalizm i zaangażowanie. 👌Data dodania komentarza: 27.06.2025, 23:11Źródło komentarza: Goście Radia Bon Ton. "Drzewo genealogiczne, które połączyło pokolenia". O konkursie "Bez korzeni nie zakwitniesz".Autor komentarza: CzarliTreść komentarza: No nie. Polecam zapoznać się z orzecznictwem sądów. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych to nie jest wyłącznie pieszy, którego jedna noga jest na chodniku, a druga na ulicy. Taka interpretacja byłaby absurdalna. Wg dotychczasowego orzecznictwa, jeśli pieszy w sposób oczywisty swoim zachowaniem sugeruje zamiar wejścia na przejście dla pieszych, to jest pieszym wchodzącym na przejście dla pieszych.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 18:12Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: tubylecTreść komentarza: Zgodnie z artykułem 13, ustępem 1a ustawy o Prawie o ruchu drogowym, informują w dość jasny sposób: „Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju”. Przepis wyraźnie wskazuje, że zbliżając się do przejścia pieszy pierwszeństwa nie ma. twierdzenie, że jest inaczej jest nadinterpretacją chętnie wykorzystywaną przez stróżów prawa i cwaniaczków naciągających kierowców na mandat lub "rekompensatę". Kamera w samochodzie pozwoli uniknąć wielu kłopotów.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 17:02Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: strony-internetowe.radom.plTreść komentarza: superData dodania komentarza: 25.04.2025, 00:46Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 157)
Reklama
Reklama
Reklama
test