Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Zwrot: podstawowe ułatwienie zakupu

Wszystkie statystyki pokazują wzrost znaczenia e-handlu, choć oczywiście z różnymi wartościami liczbowymi. Przy analizie przyczyn zwykle podaje się banalne powody, zapominając o najważniejszych. Jednym z tych istotnych jest możliwość łatwego zwrotu towaru.
Zwrot: podstawowe ułatwienie zakupu

Dlaczego zwracamy towary?

Wśród miłośników internetowych zakupów odzieżowych i obuwniczych najczęstszym powodem zwrotu jest niedopasowanie rozmiaru. To, co w sklepach tradycyjnych irytuje, czyli niezgodne tabele rozmiarów u różnych producentów, w e-handlu jest poważną przeszkodą. Bez możliwości zwrotu klient jest skazany na kupowanie w ciemno, a takie podejście z oczywistych względów nie znajduje entuzjastów.

Zwracane są także towary, które w rzeczywistości wyglądają inaczej niż na zdjęciach: są mniejsze, większe, mają inny kolor i tak dalej. To już dotyczy produktów z praktycznie wszystkich kategorii, a nie tylko odzieży. Zwracamy wreszcie produkty kupione do porównania: zamawia się kilka przedmiotów, a później porównuje je, wybierając jeden, a resztę odsyłając.

Nie ma zwrotów bez kłopotów

Dziś wiele sklepów korzysta z bardzo ogólnych regulaminów i utrudnia zwrot. Jest to poważne ograniczenie dla konsumentów, którzy wprawdzie lubią e-zakupy, ale jeszcze bardziej lubią mieć pewność, że kupią to, co jest im potrzebne. Wielu producentów żąda – do czego nie ma prawa – podania powodu zwrotu albo pobiera opłaty manipulacyjne za obsługę zwracanych zamówień. To przeszkody, z którymi większość kupujących nie ma ochoty walczyć.

Problemem jest też to, że kwestie zwrotów nie są regulowane na wyższym poziomie. Działa oczywiście ochrona ustawowa, ale do tej pory nie było praktycznego standardu, do którego mogłyby dążyć sklepy. Serwis zwracam.pl to właśnie usługa, która tworzy taki standard. Dzięki wspólnej dla wielu sklepów, przejrzystej procedurze zwrotów, klient z góry może dowiedzieć się, co trzeba będzie zrobić w przypadku oddania kupionego produktu.

Zbyt wiele kroków do szczęścia

Inny problem ze zwrotami polega na tym, że procedura angażuje klienta bardziej, niż ten by sobie życzył. Najpierw trzeba wypełnić formularz, później samodzielnie zamówić kuriera lub nadać paczkę na poczcie, a jeszcze później czekać na informację o przebiegu zgłoszenia. Generalnie zwroty wymagają więc wiele czasu i powodują, że klient traci kontrolę nad przebiegiem procesu zakupowego. Ujednolicenie zasad i stworzenie przejrzystego, prostego do wykonania procesu zwrotu sprawia, że od tej pory oddanie towaru, który nie dał spodziewanej radości, będzie znacznie prostsze.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Radio Bon Ton - obserwuj nas w Wiadomościach Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Córcia ze złotą rybkąTreść komentarza: Cieszę się, że mogę być częścią tej pasji. Cała rodzina jest dumna z takiego talentu. 💖Data dodania komentarza: 7.08.2025, 11:50Źródło komentarza: Nasze Małe Wyspy 6.08.2025 - na wyspę fotograficzną Radka Masłowskiego zaprasza Anna BobruśAutor komentarza: Treść komentarza: Pani Żaneta pełen profesjonalizm i zaangażowanie. 👌Data dodania komentarza: 27.06.2025, 23:11Źródło komentarza: Goście Radia Bon Ton. "Drzewo genealogiczne, które połączyło pokolenia". O konkursie "Bez korzeni nie zakwitniesz".Autor komentarza: CzarliTreść komentarza: No nie. Polecam zapoznać się z orzecznictwem sądów. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych to nie jest wyłącznie pieszy, którego jedna noga jest na chodniku, a druga na ulicy. Taka interpretacja byłaby absurdalna. Wg dotychczasowego orzecznictwa, jeśli pieszy w sposób oczywisty swoim zachowaniem sugeruje zamiar wejścia na przejście dla pieszych, to jest pieszym wchodzącym na przejście dla pieszych.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 18:12Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: tubylecTreść komentarza: Zgodnie z artykułem 13, ustępem 1a ustawy o Prawie o ruchu drogowym, informują w dość jasny sposób: „Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju”. Przepis wyraźnie wskazuje, że zbliżając się do przejścia pieszy pierwszeństwa nie ma. twierdzenie, że jest inaczej jest nadinterpretacją chętnie wykorzystywaną przez stróżów prawa i cwaniaczków naciągających kierowców na mandat lub "rekompensatę". Kamera w samochodzie pozwoli uniknąć wielu kłopotów.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 17:02Źródło komentarza: Gość Radia Bon Ton - Mariusz Ostrowski, dyrektor WORD w ChełmieAutor komentarza: strony-internetowe.radom.plTreść komentarza: superData dodania komentarza: 25.04.2025, 00:46Źródło komentarza: BLIŻEJ KULTURY (odc. 157)
Reklama
Reklama
Reklama
test