Przede wszystkim reklama!
Noszenie koszulek z nadrukiem, bądź nawet koszul z haftem na mankiecie to idealny sposób zwracania uwagi na markę. Zarówno dla już istniejących klientów firmy, jak i potencjalnych. Badania psychologicznie wciąż potwierdzają, iż ludzie w większości to wzrokowcy, a w połączeniu z ciekawą grafiką z pewnością pozostanie w pamięci klienta. Odzież reklamowa daje gwarancję kojarzenia marki na większą skalę. Buduje w ludzkiej świadomości przynależność do danej marki.
W postaci upominku...
Miłym gestem jest obdarowanie stałego klienta drobnym prezentem, jakim jest luźny T-shirt z logo marki. Tutaj jest marketingowy krok dalej - dając tego typu upominek klientowi, chcemy by czuł się częścią marki. To trochę, jak zaproszenie kogoś do grupy przyjaciół. Wszystko jest w dobrej intencji i zazwyczaj ma bardzo pozytywny feedback. Czasem na ulicy można spotkać ludzi, którzy noszą odzież z daną marką.
Odzież reklamowa dla pracowników.
Tutaj nie trzeba nawet wielu słów wyjaśnienia, ponieważ jest to niezwykle rozpowszechnione. Każdy sklep np: z meblami ma swoich pracowników obranych nawet nie tyle jedynie w podobne koszulki z logiem firmy, ale całe zestawy ubrań (spodnie +koszulka + polar). Każda apteka promuje albo własną markę, albo markę firmy, z którą podpisała umowę. Pracownicy mają więc subtelnie wyhaftowane logo na białych fartuchach aptekarskich. Restauracje ubierają kelnerów w sposób jednakowy, również z drobnym, estetycznym nadrukiem/haftem obrazującym logo restauracji.
Detale, o które warto zadbać.
We wszystkich w/w przypadkach warto zadbać o szczegóły. Odzież reklamowa - czy będzie dedykowana w formie upominku dla klientów, czy przeznaczona do noszenia przez pracowników w trakcie pracy - musi być dobrej jakości. Materiał powinien być trwały i klasyczny. Kolor w zależności od marki oraz w powiązaniu z logo. Konieczne jest wybranie profesjonalnej firmy, która wykona odzież porządnie, przy użyciu profesjonalnych technik. Tak, aby przedsiębiorca nie musiał wymieniać koszulek pracownikom po kilku praniach, gdyż logo firmy wyblakło. Tym bardziej w kontekście upominków - to swojego rodzaju wizytówka dla firmy. Klient, który otrzymuje koszulkę, która po pierwszym praniu ulegnie zniszczeniu, nie będzie miał pozytywnych skojarzeń z firmą, od której ją otrzymał.