Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Audyt wizerunkowy – zmierz się ze swoim ego!

Wszyscy marketingowcy wiedzą, że silny wizerunek pozwala na wzrost efektywności działań marketingowych, uzyskanie przewagi konkurencyjnej, czy wzrost pozycji i renomy firmy. Czujesz, że Twoja marka nie rozwija się tak jak powinna? Nie wiesz jakie są mocne strony firmy lub nie potrafisz określić co przestało funkcjonować? Istnieje sposób, aby się tego dowiedzieć.
  • 13.10.2021 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Audyt wizerunkowy – zmierz się ze swoim ego!

Branding marki

Branding marki – jest to strona wizualna, bardzo mocno osadzona na strategii marki. Nie jest to jednak jej logotyp! Dobrze kierowany branding, pozytywnie wpływa na jej zapamiętywanie. Poniżej przygotowaliśmy kilka elementów brandingu, które pomogą Ci ustalić, gdzie w wizerunku Twojej marki, może znajdować się problem.
 

Grupa docelowa


Grupę docelową, czyli swoich odbiorców, warto dokładnie poznać.Na początek  wsłuchaj się w ich potrzeby i pragnienia, tak by jak najlepiej na nie odpowiadać.
 

Środowisko konkurencyjne

Zapoznaj się ze środowiskiem konkurencji, gdyż musisz wiedzieć z kim walczysz o udziały. Może oferują oni więcej w atrakcyjniejszej cenie? Jakie działania podejmują, że odbiorcy chętniej sięgają po ich produkt, a nie po Twój?
 

Kanały komunikacji

Sprawdź czy Twoja strona internetowa działa. Dodaj do niej sekcję blog lub porady. Rozwijaj swoją markę na mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku lub bardzo obecnie popularnym Tik Toku. Dobierz kanały komunikacji tak, by były spójne z Twoją marką.
 

Story Marki

Story marki czyli jej historia powstania, ewolucja i zachodzące zmiany są niezwykle istotne dla odbiorców. Pomoże im to, lepiej poznać i zrozumieć markę.
 

Misja

Misja jest potrzebna do budowania świadomości marki. Zastanów się po co powstała marka, jakie ma cele i jaką ma misję do zrealizowania.
 

Obietnica

Obietnicy nie należy mylić z hasłem. Obietnica powinna być realna i odpowiadająca na potrzeby grupy docelowej, jak również chwytliwa, by mogła zostać zauważona.

Poszukiwanie na własną rękę odpowiedzi może przynieść efekty, jednak wyłącznie dzięki audyt wizerunkowy otrzymasz jej obiektywny obraz. Audyt to kompleks działań, które pozwalają ocenić dotychczasową pozycję w środowisku online i nakierować ją na właściwe tory. Szczegółowo dowiesz się, czego brakuje Twojej marce, jakie są jej mocne strony, a czemu warto poświęcić większą uwagę.
 

--- Artykuł sponsorowany ---


test