Branding marki
Branding marki – jest to strona wizualna, bardzo mocno osadzona na strategii marki. Nie jest to jednak jej logotyp! Dobrze kierowany branding, pozytywnie wpływa na jej zapamiętywanie. Poniżej przygotowaliśmy kilka elementów brandingu, które pomogą Ci ustalić, gdzie w wizerunku Twojej marki, może znajdować się problem.
Grupa docelowa
Grupę docelową, czyli swoich odbiorców, warto dokładnie poznać.Na początek wsłuchaj się w ich potrzeby i pragnienia, tak by jak najlepiej na nie odpowiadać.
Środowisko konkurencyjne
Zapoznaj się ze środowiskiem konkurencji, gdyż musisz wiedzieć z kim walczysz o udziały. Może oferują oni więcej w atrakcyjniejszej cenie? Jakie działania podejmują, że odbiorcy chętniej sięgają po ich produkt, a nie po Twój?
Kanały komunikacji
Sprawdź czy Twoja strona internetowa działa. Dodaj do niej sekcję blog lub porady. Rozwijaj swoją markę na mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku lub bardzo obecnie popularnym Tik Toku. Dobierz kanały komunikacji tak, by były spójne z Twoją marką.
Story Marki
Story marki czyli jej historia powstania, ewolucja i zachodzące zmiany są niezwykle istotne dla odbiorców. Pomoże im to, lepiej poznać i zrozumieć markę.
Misja
Misja jest potrzebna do budowania świadomości marki. Zastanów się po co powstała marka, jakie ma cele i jaką ma misję do zrealizowania.
Obietnica
Obietnicy nie należy mylić z hasłem. Obietnica powinna być realna i odpowiadająca na potrzeby grupy docelowej, jak również chwytliwa, by mogła zostać zauważona.
Poszukiwanie na własną rękę odpowiedzi może przynieść efekty, jednak wyłącznie dzięki audyt wizerunkowy otrzymasz jej obiektywny obraz. Audyt to kompleks działań, które pozwalają ocenić dotychczasową pozycję w środowisku online i nakierować ją na właściwe tory. Szczegółowo dowiesz się, czego brakuje Twojej marce, jakie są jej mocne strony, a czemu warto poświęcić większą uwagę.