Internauci - wciąż rosnąca liczba cennych klientów
Dostęp do Internetu ma dzisiaj niemal każdy i korzysta z niego na co dzień nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale i mobilnych. Według najnowszych badań Gemius/PBI liczba Internautów w Polsce w styczniu 2018 roku wynosiła ogółem 28 mln, z czego 23,4 mln to osoby serfujące po sieci w pracy i w domu przy użyciu komputerów i laptopów, a 22,1 mln to internauci korzystający z urządzeń mobilnych (smartfonów czy tabletów). Oczywiście liczba osób korzystających codziennie z Internetu wciąż rośnie, dlatego też prowadząc biznes nie można ich pomijać.
Internauci - to potencjalni klienci, o których trzeba odpowiednio zabiegać i walczyć o nich z konkurencją. Nie ulega wątpliwości, że im więcej firma ma klientów czy partnerów biznesowych, tym szybciej się rozwija i osiąga sukces w branży. Ponadto obecność firmy w wirtualnym świecie umożliwia jej:
-promocję o szerokim zasięgu, pozyskującą coraz większą liczbę klientów;
- skuteczne budowanie wizerunku marki.
Pozycjonowanie w Google - dlaczego takie ważne?
Internauci szukając w sieci między innymi interesujących ich towarów czy usług korzystają zwykle z wyszukiwarki Google, która jest jedną z najbardziej popularnych i najczęściej używanych na świecie. Wyszukiwanie to polega na wpisaniu w Google zapytań dotyczących określonych zagadnień - np. najlepsza restauracja w Lublinie, sklep meblowy. W odpowiedzi na nie Google podaje listę linków odsyłających do konkretnych stron, które w sposób najbardziej trafny odpowiadają kryteriom owych zapytań. Warto jednak zaznaczyć, że Internauci zwykle odwiedzają kilka stron z początku tej listy, pomijając resztę najczęściej dlatego, że znajdują to czego szukali. To pokazuje jak ważna jest więc wysoka pozycja na liście Google.
Tylko tak zwane topowe, wysokie miejsce w Google pozwala:
- szybko dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów wyprzedzając konkurencję - promocja o szerokim zasięgu;
- podkreślić profesjonalizm firmy i pozyskać zaufanie klientów - skutecznie budując wizerunek i prestiż marki.
Pojawia się więc pytanie, co zrobić by strona czy sklep firmowy zajmował wysoką pozycję na liście wyszukiwania Google oraz jak pokonać konkurencję dzięki temu? A odpowiedź jest bardzo prosta należy zadbać o właściwe pozycjonowanie strony czy sklepu firmowego. Są to szeroko pojęte działania SEO realizowane przez pozycjonera mające na celu poprawę pozycji strony pod kątem konkretnych zapytań, słów kluczowych. Dzięki temu strona jest znacznie lepiej indeksowana przez wyszukiwarkę Google, zapewniając w ten sposób witrynie wysoką pozycję w jej rankingu.
6 najważniejszych prac pozycjonera
Zobacz ciekawy artykuł o pozycjonowaniu.
SEO a reklama AdWords - 2 metody bycia na szczycie w Google
Mówiąc o byciu na szczycie w wyszukiwarce Google trzeba wyróżnić dwie metody pozwalające na osiągnięcie tego celu. Są to:
- kompleksowe działania SEO;
- reklamy systemu AdWords.
Do tej pory była mowa jedynie o pozycjonowaniu. Warto jednak wiedzieć, że na szczycie można się również znaleźć płacąc za reklamę swojej firmy w oferowanym przez Google systemie AdWords (ADS). Wówczas link do promowanej strony pojawia się przed darmowymi wynikami naturalnymi tworzonymi na podstawie indeksacji stron przez roboty Google. Promowana strona wyświetlana jest jako "reklama", ale nie wszyscy to zauważają. Jest to z pewnością prostszy od pozycjonowania sposób na dotarcie na szczyt w Google, ale często bardzo kosztowny i nie tak efektywny.
Odpowiednio zaplanowane działania SEO są znacznie bardziej skuteczne, choć na ich efekty trzeba zwykle nieco poczekać. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, ale niezwykle efektywnym i tańszym, stając się tym samym znacznie lepiej opłacalnym sposobem na dotarcie na szczyt wyszukiwarki Google. Przynosząc tym samym firmie bardziej wymierne i długotrwałe korzyści.
Kompleksowe i profesjonalne SEO - gwarancją sukcesu
Nie ulega wątpliwości, że dzięki pozycjonowaniu firma szybciej odniesie sukces, pokonując konkurencję i skutecznie budując swoją markę. Niemniej jednak działania SEO muszą być przeprowadzone w sposób kompleksowy i profesjonalny. Powinny więc bazować na odpowiednio zaplanowanej strategii:
- dostosowanej do wielkości i specyfiki firmy oraz jej konkurencyjności;
- wyznaczającej określone cele do realizacji.
Pozycjonowanie, jak już zostało powiedziane, obejmuje długofalowe działania, które jeśli będą racjonalnie zaplanowane, to mogą firmie zapewnić spektakularny sukces.
Warto również wiedzieć jakie działania SEO obejmuje pozycjonowanie. Otóż chodzi przede wszystkim o to, by pozycjonowana strona była atrakcyjna wizualnie i merytorycznie dla Google i jej użytkowników poprzez optymalizację jej struktury oraz treści. Wartościowy content strony musi być więc odpowiednio rozmieszczony i oznaczony na stronie, dzięki czemu zyskuje ona na przejrzystości będąc przyjazna dla oka ludzkiego oraz robotów Google.
Pozycjonowanie obejmuje również działania mające na celu budowanie sieci linków:
- zewnętrznych, pochodzących od wartościowych, tematycznych serwisów i odsyłających do pozycjonowanej strony;
- wewnętrznych odsyłających do różnych treści zamieszonych wewnątrz pozycjonowanej strony.
Pozycjonowanie a opłacalność
Działania SEO przynoszą wymierne korzyści firmie skutecznie budując jej wizerunek i prestiż, promując ją oraz zwiększając ruch na stronie pozyskujący coraz większą liczbę klientów. To wszystko wpływa na rozwój biznesu i wzrost generowanych przez niego zysków, a tym samym pozwala pokonać na rynku konkurencję.
Koszty pozycjonowania są różne i zależne od wielu czynników (np. konkurencyjności branży, zakresu działań SEO czy wyznaczonych celów), ale bez wątpienia jest to opłacalna inwestycja.
Napisz komentarz
Komentarze