Niedługo ratusz rozpocznie procedurę przetargową. Miasto planuje kupić rowery tzw. piątej generacji.
Rowery miejskie V generacji pozwalają na zwiększenie liczby stref zwrotu, umożliwią pozostawienie roweru poza strefą, a także zmniejszają koszty wdrożenia systemu dzięki rezygnacji z budowania specjalnych stacji dokujących. Na obszarze świadczeniu usług wyznaczone są strefy, w których Użytkownik może pozostawić rower. W strefach znajdują się klasyczne publiczne stojaki rowerowe dostępne dla każdego z mieszkańców miasta.Ponadto, Użytkownik za dodatkową opłatą nadal posiada możliwość pozostawienia roweru poza strefą. Duża liczba dostępnych stref zwrotu oraz możliwość (w razie potrzeby) pozostawienia roweru poza strefą, sprawia że jest to usługa o dużo wyższym komforcie użytkowania niż tradycyjny rower miejski. Dodatkowo brak wymogu stawiania dedykowanych stacji sprawia również, że jest to model, w którym koszt wdrożenia oraz administrowania usługi jest niższy.
Zamontowanie 17 stacji rowerowych - z czego 14 w samym Chełmie - obiecywała jeszcze poprzednia prezydent miasta Agata Fisz. W mieście ma pojawić się ponad sto rowerów - wśród nich tandemy, rowery przystosowane do przewozu małych dzieci czy tzw. rowery towarowe 'cargo'.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stacje rowerowe powstaną jesienią tego roku
Napisz komentarz
Komentarze