Wtorek, 25.09.2018, imieniny: Aureli, Kamila, Kleofasa

Pomimo słabej postawy na mistrzostwach świata, reprezentacja Polski może liczyć na wsparcie sponsorów

  • 9.07.2018, 11:13 (aktualizacja 09.07.2018 11:37)
  • artykuł partnera
Pomimo słabej postawy na mistrzostwach świata, reprezentacja Polski może liczyć na wsparcie sponsorów
Mistrzostwa świata rozgrywane w Rosji nie okazały się dla naszej reprezentacji udane. Wiele firm poprzez sponsoring wspiera jednak nadal naszą kadrę, co pozwala mieć nadzieję na sukcesy w przyszłości.

Na wyczekiwanych od lat mistrzostwach świata w piłce nożnej odbywających się w Rosji, zawodnicy naszej reprezentacji narodowej mieli co najmniej wyjść z grupy i grać jak równy z równym z najlepszymi drużynami świata. Nie udało się – nadzieje zostały zawiedzione w kiepskim stylu i już po drugim meczu stało się jasne, że o awansie do kolejnej fazy rozgrywek trzeba będzie zapomnieć. Jednak pomimo tak słabych wyników w tej najważniejsze piłkarskiej imprezie, reprezentacja może liczyć na wsparcie wielu potężnych sponsorów, a niektóre umowy zaczną obowiązywać dopiero po zakończeniu mistrzostw.

Słabe wyniki nie kończą współpracy

Nie tak miał wyglądać udział reprezentacji Polski w mistrzostwach świata. Pomimo rozbudzonych wielkich nadziei kibiców nie udało się powtórzyć wyniku osiągniętego dwa lata wcześniej we Francji. Ponadto nasi piłkarze zaprezentowali się wyjątkowo słabo, za co spadła na nich duża fala krytyki. Dwa pierwsze mecze i dwie porażki sprawiły, że jakiekolwiek szanse na końcowy sukces zostały zaprzepaszczone tak szybko, jak tylko było to możliwe. Fatalna gra, brak pomysłu na pokonanie rywali, katastrofalne błędy w obronie i brak inicjatywy w ataku – to wszystko sprawiło, że już po dwóch meczach nasi piłkarze musieli powoli szykować się do powrotu do kraju.

Słabe wyniki z pewnością nie przyciągają sponsorów, jednak reprezentacja Polski sponsorowana jest przez wiele znanych firm. Niektóre z tych umów zostały podpisane niedawno i zaczną obowiązywać dopiero po zakończeniu mistrzostw. Przyjrzyjmy się, na wsparcie jakich firm może liczyć piłkarska reprezentacja Polski.

Liczni sponsorzy reprezentacji

Jeszcze przed rozpoczęciem najważniejszego turnieju piłkarskiego świata znane marki postanowiły podpisać lub przedłużyć kontrakty z reprezentacją Polski. Dobrym przykładem jest rozpoznawalna na całym świecie marka Coca-Cola, która pod koniec stycznia zdecydowała się na podpisanie umowy o rozpoczęcie dwuletniej współpracy z reprezentacją Polski. Fakt, że marka postanowiła związać się z drużyną na 2 lata pokazuje, że nawet słaby wynik w mistrzostwach świata nie spowodowałby rezygnacji ze współpracy sponsorskiej. Umowa zacznie obowiązywać dopiero od 1 sierpnia 2018 roku, a więc już po zakończeniu mundialu i obowiązywała będzie do końca lipca 2020 r.

Z kolei na przedłużenie obowiązującej już umowy zdecydował się polski gigant paliwowy – firma Lotos. Obecnie obowiązująca umowa wygasa z końcem tego roku, jednak zdecydowano się przedłużyć ją o kolejne 4 lata, a więc do końca 2022 roku. Również do tego okresu sponsorem polskiej kadry pozostanie inna popularna marka działająca w Polsce – sieć sklepów Biedronka. W przypadku Lotosu nowa umowa obowiązywać zacznie od początku 2019 r., natomiast w przypadku Biedronki już nieco wcześniej, bo od sierpnia 2018 r. Obie firmy zdecydowały się więc na przedłużenie współpracy o następne 4 lata (w przypadku Biedronki nawet ponad 4 lata), nie czekając na to, jakie wyniki osiągnie reprezentacja na turnieju w Rosji.

Kolejną firmą wspierającą reprezentację jest marka Oshee, znana z produkcji popularnych napojów izotonicznych. Na mocy podpisanej w 2017 r. umowy, firma zyska status „Oficjalnego Sponsora Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej”. Nowa umowa obowiązywać będzie przez 2 lata, od sierpnia 2018 roku do 31 lipca roku 2020. Obecnie firma współpracuje już z PZPN, jednak do końca lipca 2018 r. może posługiwać się tytułem „Oficjalnego Partnera PZPN”, a więc podpisując nową umowę zdecydowano się rozszerzyć tę współpracę.

Zasady dotychczasowej współpracy zdecydowała się również rozszerzyć firma z branży bukmacherskiej – bukmacher STS. Firma do końca lipca 2017 r. może posługiwać się tytułem „Oficjalnego Partnera Piłkarskiej Reprezentacji Polski”. Jednak nowa, rozszerzona umowa, zapewni bukmacherowi status „Oficjalnego Sponsora Reprezentacji Polski”. Nowa umowa obowiązywać będzie od 1 sierpnia 2018 r. do końca 2022 r. Bukmacher STS współpracuje z piłkarską reprezentacją Polski już od 1 sierpnia 2014 roku, a więc jest to już bardzo długa współpraca. Zaangażowanie w sponsoring reprezentacji przez firmę z branży bukmacherskiej nie dziwi, ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem, bukmacherzy, którzy uzyskali zezwolenie na działalność w Polsce mogą brać udział w sponsorowaniu sportu. Tak więc bukmacherzy (ale tylko legalni), aktywnie angażują się we wsparcie polskiego sportu i co chwilę usłyszeć można o podpisaniu umowy pomiędzy klubem piłkarskiej Ekstraklasy a bukmacherem. STS poszedł jednak o krok dalej i postanowił wesprzeć reprezentację Polski.

Do sponsorów reprezentacji Polski należą ponadto, m.in.: Alior Bank, sieć sklepów Leroy Merlin (umowa została przedłużona w 2017 r. i obowiązywać będzie aż do zakończenia Mistrzostw Świata w Katarze, które odbędą się w 2022 r.), Ustronianka, internetowy serwis wymiany walut Cinkciarz.pl, firma FAKRO (w 2017 r. przedłużono umowę – nowa umowa obowiązywała będzie od 1 sierpnia 2018 r. do 31 lipca 2020 r.), firma Wiśniowski, wypożyczalnia samochodów 99RENT (umowa została przedłużona do końca 2022 r.), firma Blachotrapez (przedłużona w 2017 r. umowa obowiązywała będzie od sierpnia 2018 r. do mistrzostw świata w Katarze w 2022 r.).

Pomimo słabych wyników jakie zaprezentowała reprezentacja na mistrzostwach świata, liczba obowiązujących umów sponsorskich jest duża, a wiele z nich zostało już przedłużonych na kolejne kilka lat, zazwyczaj aż do 2022 r., kiedy to odbędzie się kolejny mundial, tym razem w Katarze. Wiele firm wspierających naszą kadrę zdecydowało się na przedłużenie wcześniejszych umów jeszcze przed rozpoczęciem mistrzostw w Rosji, co sugeruje, że osiągnięte na mistrzostwach wyniki nie są najważniejsze, choć na pewno każdy sponsor życzyłby sobie aby były one jak najlepsze.

Pomimo słabej gry naszej drużyny, pozostaje mieć nadzieję, że wsparcie finansowe, jakie otrzyma ona w kolejnych latach od licznych sponsorów, przełoży się na sukcesy w kolejnych dużych imprezach, z których najbliższa odbędzie się już za 2 lata (mistrzostwa Europy). Trzymamy kciuki i mamy nadzieję, że w kolejnych latach będziemy dumni z gry naszej kadry, a sponsorzy, którzy ciągle ufają w sukces reprezentacji, będą mieli mnóstwo powodów do satysfakcji.

 

Pouczenie Ministra finansów o konsekwencjach udziału w grach hazardowych, ryzyku z tym związanym: https://goo.gl/Mcv5va

Lista podmiotów posiadających zezwolenia: https://goo.gl/sJpc23

artykuł partnera
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe